1971
Sök

Vad kan ha hänt med bakaxel på volvo 745-90?

Sladdare
108 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Hejsan, va ute och sladda en sväng nyss, såg några polare vid en parkering och vände för att åka till dom.
När ja kommer in på parkeringen drar jag ett brett ställ så jag vänder 180 grader och sen drar i backen för att parkera bredvid min polare, när jag fått i backen spinner jag lite och får plötsligt fäste, en stor smäll hörs från bak axeln.

Bilen fungerar, jag kunde köra hem den och jag tror inte att de märks nått när jag körde utan de kändes normalt.

Min fråga är vad kan ha hänt? Tror ni att jag kan köra mer utan att kolla upp de?

JÄTTE tacksam för snabba svar då jag ska köra folk ikväll.

Mvh/Tim

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

566 Inlägg
21 februari 2009
Du körde inte av en drivaxel då? fast det märks direkt..man får inget fäste utan den bara spinner på ett hjul.

Sladdare
108 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
81an skrev:
Du körde inte av en drivaxel då? fast det märks direkt..man får inget fäste utan den bara spinner på ett hjul.

De kan hända att den bara spann på ett hjul, för jag tyckte att vänster svängar gick bättre att sladda i efteråt och så, men ja går ut och testar om den driver på båda nu,

Om nu en drivaxel gått av vad kan hända då? är jag en fara för trafiken då? kan jag köra mer ikväll?

Mvh

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

566 Inlägg
21 februari 2009
nä men alltså har en drivaxel gått av så får du knappt nåt fäste..annars är det lugnt.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
22 februari 2009
har du spärrad diff så kan det vara en drivaxel, har du en öppen diff så går det inte att köra alls med en trasig drivaxel...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 062 Inlägg
22 februari 2009
asså drivaxeln behöver ju inte ha gått av än han kan kanske bara ha en spricka i den

blev så för en polare small te som faen när han sladda men den drev på båda hjulen sen plockade han ur drivaxlarna å då vart det en stor spricka e den ene

mvh

Team Björkeryd

Sök