4818
Sök

BMW e36 328i hur tar jag ut min kupéfläkt? provat utan resultat

320 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
har skivigt ett antal inlägg på autopower.se utan resultat.
har sökt i trådar och kommit fram till att det inte är lika som på 320osv.
så gör ett försök här istället.

Vet någon hur jag får fram den?

den visslar lite och vill komma åt så jag kan smörja upp den. förslag vad jag ska smörja med?
vill inte att den ska haverera än hmm

Bmw Ownz

961 Inlägg
25 februari 2009
sitter inte den under torpedplåten ? typ intryckt där under rutan nånstans ?

Pure DieselPower

320 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
det sägs att den ska vara där. bakom motorn. vill ju inte plocka ur den.. och de är 1mm mellan :S måste ju komma åt den på nått annat sätt tkr jag

Bmw Ownz

961 Inlägg
25 februari 2009
Frrla skrev:
det sägs att den ska vara där. bakom motorn. vill ju inte plocka ur den.. och de är 1mm mellan :S måste ju komma åt den på nått annat sätt tkr jag

har för mig de när ja hjälpte en kompis att riva hans e36a , trångt som f*n va de där .. men den ska sitta där nånstans iaf , tror att den är mer på passagerar sidan oxå

Pure DieselPower

320 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
okej.. jag ska ta mig en titt.. har du lust att kolla på min motorbild och se om du känner igen dej?

Bmw Ownz

961 Inlägg
25 februari 2009
Frrla skrev:
okej.. jag ska ta mig en titt.. har du lust att kolla på min motorbild och se om du känner igen dej?

den sitter nog rakt bakom motorn , och om jag inte är helt borta i kolan så måste du bort me torkarna för att få bort plasten där , och dom muttrarna är inte att leka med hmm

Pure DieselPower

320 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
okej.. torkarna va jag bort med för inte så länge sen och de gick bra. ska väll ta och kolla imorgon då. detta kan väll inte ta lång tid? max nån timme tkr jag.. vad ska man smörja med då? fett är väll de bästa? men å få in det....

Bmw Ownz

961 Inlägg
25 februari 2009
ok då går de ju relativt fort smile .. hmm jadu vet faktist inte va du ska smörja med , matolja kanske tongue .. jaa de största problemet är väl att få in smörjan där

Pure DieselPower

320 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
vanlig olja försvinner ju.. fettet ligger ju kvar ett tag i lagret. som jag fattat det..
men ska sova nu. kikar in om några timmar när jag ska ut och slita lite.
tack så mycket för dina svar!! big_smile

Bmw Ownz

961 Inlägg
25 februari 2009
Frrla skrev:
vanlig olja försvinner ju.. fettet ligger ju kvar ett tag i lagret. som jag fattat det..
men ska sova nu. kikar in om några timmar när jag ska ut och slita lite.
tack så mycket för dina svar!! big_smile

härligt smile skriv gärna hur de gick oxå !! va så lite så smile man måste ju försöka kunna hjälpa iaf smile

Pure DieselPower

320 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
ja så sant! jag förklarar mina stora bekymmer och hur värdelös jag är som inte får fram en fläkt då smile

ha de

Bmw Ownz

961 Inlägg
25 februari 2009
närå för fasen de där går fint de !! hade du me

Pure DieselPower

320 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
meddelar att jag tar det imorgon då garaget var/är upptaget. eller när jag får låna det igen............

Bmw Ownz

Sök