5293
Sök

Hårda eller mjukare dämpare?

243 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Som topic..ska köpa chassisats till bilen nu oh det blir en 60/40 sänkning.
Vad jag har för funderingar är om man ska ta dom hårda eller mjukare dämparna?
Vill ha det så att man kan ha folk i baksätet utan att det skrapar i bak men vill ändå inte att det ska studsa fram för minsta potthål.

Så vad väljer jag, mjuka eller hårda?

Friskt satsat, hälften vunnet;)

marcus1
27 februari 2009
Tror inte den lägger sig i marken av mjuka dämpare, därimot så lär de studsa fram för minsta potthål med hårda tror jag smile måste bara fråga, kan du sänka den 60/40 ? den ser redan rätt låg ut på bilderna. fast min är ju hög som en jeep så......

243 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
s40macke skrev:
Tror inte den lägger sig i marken av mjuka dämpare, därimot så lär de studsa fram för minsta potthål med hårda tror jag smile måste bara fråga, kan du sänka den 60/40 ? den ser redan rätt låg ut på bilderna. fast min är ju hög som en jeep så......

på bilderna satt det sänkfjädrar på som var kapade=/..inte så bra kanske med orginaldämparen men men, tidigare ägaren hade inga problem med att det skrapade i bak när han hade det så dämparna är troligtvis rätt slut..ska köpa en ny sats med kortare dämpare oh fjädrar så det blir ordentligt gjort=)

vill defenitivt inte äta däck som det gjorde ett tag..måste köpa nya nu för dom andra e uppätna oh man e inte så sugen på att köpa nya däck som skrapar i pga för mjuka dämpare

Friskt satsat, hälften vunnet;)

Sök