3690
Sök

Vilka växellådor passar rakt av på golf mk4 1,6?

4 554 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
tyvär har min låda gett sig igen pga för många ponnyhästar under huven så tänkte se om man kan sätta dit en gti låda eller en nyare låda till 1.6? vilka lådor passar rakt av utan större om byggnader?
lådan jag har nu är 02K DUU

iceman_21
16 mars 2009
heter din växellåda verkligen DUU 070?....

4 554 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
iceman_21 skrev:

minnet är kort men bra 02K DUU ska de vara

iceman_21
16 mars 2009
loudness skrev:
iceman_21 skrev:

tyvärr kan jag inte svara på vilken låda som passar rakt av. Men tar du reda på det, så kan jag fixa fram en låda åt dig

Ser t.ex att våra lådor från en 1.6 16v heter ERT.... undrar om dom passar.

iceman_21
16 mars 2009
sen är det juh frågan hur utväxlingen blir

4 554 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
iceman_21 skrev:
loudness skrev:
iceman_21 skrev:

tyvärr kan jag inte svara på vilken låda som passar rakt av. Men tar du reda på det, så kan jag fixa fram en låda åt dig

mjo kollade på bildelsbasen och såg med ert lådor frågan är ju vad som skiljer dem, syrran har en 16v ocxh har då inte tänkt på att den ser spec annorlunda ut, hade vart fint å ha enn duu och en ert intill varnadra å jämföra, får kolla upp nån skrot som har båda sorterna eller nått

iceman_21
16 mars 2009
loudness skrev:
iceman_21 skrev:
loudness skrev:

mjo kollade på bildelsbasen och såg med ert lådor frågan är ju vad som skiljer dem, syrran har en 16v ocxh har då inte tänkt på att den ser spec annorlunda ut, hade vart fint å ha enn duu och en ert intill varnadra å jämföra, får kolla upp nån skrot som har båda sorterna eller nått

ge mig lite tid... så ska jag kolla med VAG imorgon. Har lite känningar där som kan svara på detta.
/

4 554 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
känns inte som utväxlingen är annorlunda mot en 16v eller en 2.0. är iof glad om den varvar mindre:P visst avvaktar lite har inte tid fören om nån vecka eller 2 å riva ner den gamla och se va som är fel:P har jag tur kanske jag t om kan laga den gamla igen om den inte är mjölad

4 554 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
letade vidare ifdag lite och utväxlingen är samma på duu och ert lådan men det verkar som att motorfästet är annorlunda, hade vart bra med en bild på fästet på ert lådan så man kan jämföra, drivaxlarna ska passa fattade jag de som det är 90 i diameter på båda tyckte jag snubben på vag sa:P

iceman_21
17 mars 2009
loudness skrev:
letade vidare ifdag lite och utväxlingen är samma på duu och ert lådan men det verkar som att motorfästet är annorlunda, hade vart bra med en bild på fästet på ert lådan så man kan jämföra, drivaxlarna ska passa fattade jag de som det är 90 i diameter på båda tyckte jag snubben på vag sa:P

bra nån av oss fick tag i VAG iaf smile
Jag kan nog fixa en bild, har du kollat www.fbt.se  om det finns nå bilder på lådorna där?

4 554 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
mjo va där jag såg även där att det va ett lite grövre motorfäste, har kikat ienom etka med ikväll å om man kollar på bilderna så är de samma bild för duu och ert men artickelnumret skiljer med en bokstav som jag fått erfara att det är en nyare del som ersatt en äldre del. så frågan är om det inte är samma som är av nyare sort:P hittade även en skruvsats till kronhjulet där de sitter nitar i min nuvarande så om lådan inte är mjöl så funderar jag på att renovera den igen å sälja av den till bättre behövande:P får ju tillbaka pengarna iaf:P

4 554 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
tog isätr lådan för en stund sen och märkte redan vis avtappningen att katastrofen var ett faktum. lossade yttersta locket där man kommer åt 5ans drev och ja dom va inte spec vackra.. mer eller mindre mjöl. så imorn blir de att handla växellåda med namn ERT

Sök