8001
Sök

Läckande bromsar. saab 900 I -87

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
halloj på er.

min 900I som jag har ägt ett tag nu har haft ett återkommande problem med sina bromsar.

dom envisas med att läcka bromsolja från bromscylindern (tror jag) och jag fattar inte vad som orsakar det.
har hört att dom brukar göra det om det finns rost i cylindern så jag hade isär det och kikade men fanns ingen rost. så jag investerade i en renoveringssats (nya gummidelar och sånt) från mekonomen. fyllde på olja och luftade bara fram för att jag inte fick lös nipplarna bak. (rejält rostiga så jag visste inte om dom skulle hålla om jag skulle försöka dra av dom. så jag fick låta dom va tills jag fick orken att ta tag i det.)

sen har den varit stående över vintern. och jag va och kollade nivån på bromsvätskan nästan varje helg dom första månaderna. och nu bara för några veckor sedan då jag hade en spekulant över visade det sig att det har börjat läcka igen! kastade huvudet ner under huven och kikade.

och som tidigare var det som det har runnit från ett hål mellan bromsservon och cylindern. min lärare på fordon sa att det var ett slags överskottshål(?) som det rinner ut om det ska va nått fel.

beror detta på att jag inte har luftat bak eller är det nått annat fel? tack för alla svar.

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

Sök