4400
Sök

Specialverktyg för att byta bromsbelägg på S60?

735 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Tänkte byta bromsbelägg på bilen idag, innan jag skruvar isär bilen måste jag veta om det behövs några specialverktyg till denna bil? Ska kolven skruvas in eller är det bara att använda polygripen på en S60 ? Gäller en -03 2.5T awd främre oken

1 488 Inlägg
8 april 2009
Polygripen vet jag inte men min granne köpte en kolvpress specialanpassad till volvo på biltema till sin när han bytte beläggen. Kostar inte många kronor. Det är allt du behöver i "special" väg

474 Inlägg
8 april 2009
Du kan använda polygrip oxå men ha det gamla belägget imellan när du trycker så är det ingen risk att kolven eller dess packning går sönder...Lycka till..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

4 824 Inlägg
8 april 2009
Det enda "special" verktyg du behöver är en 7mm inseksnyckel då den inte ingår i dom vanliga satserna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

735 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Som, sagt 7mm insex var det enda jag behövde samt pressa in kolven med en polygrip!

Köpte en monteringssats artnr: 59-2219 på biltema men det var tydligen att kasta 60 spänn i sjön. Passformen var usel, hur man än vred och bände gick de inte att få på plats utan att de satt snett och fel. Tur att de gamla originalfjädrarna inte var så slitna, så dom fick återanvändas!

Sök