3940
Sök

HJÄÄLP vart går alla 3 vajrar på gasrullen...740 automatlåda

321 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Hallå !!! jag har en 740glt som är utbyt motor i..den var manuel från början, men är nu en automat...
Ena vajern är som jag tror en kickdownvajer ? den andra vanliga gas vajer..den 3e VAD fan är det ??? den går till nån gummi grejj ???????? när man gasar så skruvas den vajern upp åt fel håll ?????? sätter ja den rätt(ja så som jag tror det ska vara) så går det inte gasa alls..för då åker gummi grejjen ut ????? vad är det ?
För den växlar så segt och sent. hoppas nån förstår något hehe

3 650 Inlägg
9 maj 2009
nu va det ett tag sen jag skruvade imotorn, men tror det är automatchoken

321 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Kesler skrev:
nu va det ett tag sen jag skruvade imotorn, men tror det är automatchoken

yikes

Hur funkar den ??????? är den på hela tiden nu eller ???? vajren är ju skruvad åt fel håll..fattar det inte ?? när ja gasar rullas den vajren upp....hmmm

2 182 Inlägg
9 maj 2009
Växlar sent, slirar alltså? kolla oljan i lådan, å bytt filter

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

321 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
Växlar sent, slirar alltså? kolla oljan i lådan, å bytt filter

Jag har gort det, men gasen hänger upp sig på nått jävla sätt..och kickdown vajren åker inte alltid in av sig själv, och den andra vajern till gummit kan inte jag se har nåpn funktion ???? efter som vajren snurras upp vid gaspådrag

1 814 Inlägg
10 maj 2009
Den tredje wiren, går den till en vacumklocka!? Det kan ju vara till farthållaren i så fall.

Fri fart för ett fritt folk!
15 015 Inlägg
10 maj 2009
Hilmer skrev:
Den tredje wiren, går den till en vacumklocka!? Det kan ju vara till farthållaren i så fall.

mm helt klart farthållaren utan minsta tvekan smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök