4194
Sök

Tjänstevikt släp?

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
11 maj 2009
Soderqvist skrev:
Varför bry sig så mycket om hur mycket man får lasta? tongue

Det är överlasten ni tjärnar pengar på!

Bilden är från min senaste resa till tyskland och det var inga problem att åka 180 mil med det släpet igenom 2 tullar och förbi alla vågar som finns efter vägarna.. Vi åkte så där ca 2 gånger i veckan, gjorde en vinst på 30 000 kr varje resa
http://www1.garaget.org/gallery/archive … ndgqox.jpg

Ända tills tullverket eller polisen får se din text och bild med bilnr på !

Schipperke rules !

660 Inlägg
11 maj 2009
Schipperke-owner skrev:
Ända tills tullverket eller polisen får se din text och bild med bilnr på !

Haha ja dom kan juh försöka, inte min bil eller vagn.. Sen internet kan man inte använda som källa så om jag ljuger eller inte kan dom inte bevisa.. dom kan häller inte bevisa att det är jag som sitter och skriver nu jag är HELT skyddad av vårat fina rättsystem vi har i sverige!

En annan sak är också att ALLA sakerna på vagnen har vi skattat för i ett EU land så det är inte det minsta olagligt att ta in öl i sverige. Det ända man kan åka på är juh överlasten och jag tror inte tullverket jagar trafikbrotslingar...

Haha vi får väll se hur det går, den där bilden knäpptes för nästan ett år sedan nu och dom har inte varit här och knackat på dörren än,

En annan sak är att vi hade på den där resan papper på att det var bröllop på G så vi hade en anledning att ta in så där mycket för "eget bruk" så vi är rätt skyddade där också.

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Sök