4170
Sök

ABS-lampa lyser efter att bromsen "hoppat isär"

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Tjenare!

Var ute och åkte idag med A3an -97 och helt plötsligt så började det skrapa lite i vänster frambroms fast jag inte bromsade. Rullade några meter och det slutade. Tänkte att det kanske fastnat något skit. Körde sen några kilometer utan ljud och bromsen funkade som den ska. Sen helt plötsligt så började det skrapa mer efter att jag stannat i en korsning. När jag skulle köra iväg igen så var det som att bromsen verkligen låg emot. ABS-lampan lös INTE här. Så jag stannade vid kanten och kollade lite på bromsen och såg att den tunna metall-grejen som "spänner ihop" allting hade hoppat loss. Det där var nog världens sämsta beskrivning, men jag hoppas att ni förstår smile Men i alla fall, jag tryckte dit den igen och körde några meter och bromsade och nu var det okej. Sen upptäckte jag att ABS-lampan lös.

Min fråga är då, kan jag ha kommit åt någonting när jag försökte spänna fast bromsarna igen? Kan den "metall-grejen" bara hoppa loss (dvs är det vanligt?). Eller kan det vara så illa så att någonting med ABS-givarna eller liknande har gått sönder, och det har resulterat i att broms-metall-grejen (nytt ord ) har släppt?

Hoppas ni förstår mina dåliga beskrivningar smile Ha det gött!

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Administratör
2 992 Inlägg
12 maj 2009
Inte omöjligt att du varit när något men utan att läsa av felminnet är det inte lätt att hjälpa dig...

En kopp av den svarta såsen...

Sök