4257
Sök

Colt med lysande "bromslampa"

Adder
972 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tjejens Colt 1,6 GLX -98a lyser "bromslampan" på. Dvs den med parentes och cirkel med ett utropstecken i. ((!)) typ.

Dock söp tidigare ägaren bort manualen så vet ej exakt vad den betyder.

Någon som vet vad lampan betyder ?

*Handbromsen åtdragen

De är samma lampa som varnar när handbromsen är åtdragen. Har mätt på brytaren vid kryckan och den bryter och sluter som den ska dock får jag ej någon spänning fram dit, men kanske inte ska vara de ?

*Dåligt med bromsvätska ?

De är ju 2 krets system dock är de inte under min i nivån. I ena den lilla behållaren är de snarare lite för mycket. Men ska man kolla vid varm eller kall olja ? Den större behållaren med broms symbolen är de mitt emellan min och max.

*Fel på bromssystemet ?

De ända jag vet är att pedalen ej går i botten och fjädrar ej.

Till saken hör att de bakre bromsrören byttes nyligen. Ca 3 veckor sedan.

Någon som vet vad roligt fel detta kvar vara ? Inte så kul att komma till ett röljus och köra rakt fram smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Offroad Racing
3 123 Inlägg
11 maj 2009
eftersom nivån stämmer visar den troligen att en krets inte funkar. prova att köra lagom fort på lösgrus o nita, för att sedan se vilka hjul som låst. (krävs ju att du kör så sakta att den bara kanar nån meter)

eftersom några bromsrör är bytta är det troligen luft nånstans som lurar systemet att tro att nåt bromsrör är trasigt.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Adder
972 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
henke_99 skrev:
eftersom nivån stämmer visar den troligen att en krets inte funkar. prova att köra lagom fort på lösgrus o nita, för att sedan se vilka hjul som låst. (krävs ju att du kör så sakta att den bara kanar nån meter)

eftersom några bromsrör är bytta är det troligen luft nånstans som lurar systemet att tro att nåt bromsrör är trasigt.

Hmm skumt vare men rucka på kontakten under behållaren och fyllde upp vätska till MAX och vipps så slockna lampan. Om någon vill gissa, vad de förlite olja då de ändå var mellan max och min eller kontakten som var lite ledsen ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

4 767 Inlägg
12 maj 2009
Troligen var det bara korrosion på kontaktstiften smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök