Svagt gnällande från framvagnen, 855 -95

ahmedmo
15 maj 2009 · 33 Inlägg

Hejsan,

vid landsvägskörning uppstår ibland ett högfrekvent gnällande som hörs ganska lågt från framvagnen, samma ljud hörs även när man startar från stillastående och svänger ganska kraftigt samtidigt.

Misstänker själv någon torr gummibussning eller ngt liknande, är det någon som kan säga mer specifikt vad det kan vara och hur man kan kontrollera att det verkligen är så.

Tack på förhand!
/Ahmedmo

jocket4
16 maj 2009 · 189 Inlägg

Hörs det från någon speciell sida?

ahmedmo
17 maj 2009 · 33 Inlägg

Nej inte vad jag har kunnat lokalisera tyvärr, har provat att "jucka" på framvagnen men jag får ej fram ljudet manuellt.

jocket4
17 maj 2009 · 189 Inlägg

Försvinner det om du svänger åt vänster eller höger?

ahmedmo
18 maj 2009 · 33 Inlägg

Ja det försvinner om man vrider till lite på ratten.

Beeenny
18 maj 2009 · 982 Inlägg

Fjäderbens Gummi/lagring !

ahmedmo
19 maj 2009 · 33 Inlägg

Ok dyrt/svårt att byta? Och kan någon vänlig själ hjälpa mig med en beskrivning, har haynes boken, kan det stå i den?

Vitamin
19 maj 2009 · 719 Inlägg

lägg lite fett på styrstoppen, kanske kan hjälpa

ahmedmo
19 maj 2009 · 33 Inlägg

Och var sitter de? tongue Har precis köpt bilen och jag har aldrig skruvat i en 850 förut, hade det vart den gamla fina 740:n så vore det en annan sak. big_smile

Vitamin
20 maj 2009 · 719 Inlägg

ahmedmo skrev:
Och var sitter de? tongue Har precis köpt bilen och jag har aldrig skruvat i en 850 förut, hade det vart den gamla fina 740:n så vore det en annan sak. big_smile

En liten vid plastbit som sitter på länkarmarna, sitter på sidan mot lyktorna till
Länkarmarna är det som går från subframen ut mot hjulen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang