3817
Sök

JOM Coiloverset PAssat

2 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Hej tänkte fråga om någon har köpt jomcoilovers?  Jag har köpt sådana och fått dom månterade men inte så nöjjd för blien blev jätte stötig och jobbig. Undrar om alla bilar blir så? och så undrar jag om det spelar någon roll om dom blåa fjädrarna sitter på fel håll? Såg det när jag skulle justra dom så när jag spänner ihop dom så spänns dom i ovan ifrån på ena sidan och under ifrån på andra sidan. och när jag mäter från skruvbrickan ner till stötdämarens slut så är dom exact lika mycket men om jag mäter från framskärmen och ner till fälgen så skiller det 10mm. Det kan väl inte vara så bra så undrar jag omdet kan bero på att ena fjädern sitter fel på vilek hål ska den vara på?

Tack för svar
MVH Alex

2 665 Inlägg
20 maj 2009
Dessa typ av dämpare är oftast stenhårda vad jag hört. Vill du ha komforten kvar i passaten skall du köpa eibach sänkfjädrar och nya standard dämpare. Blir lägre men inte super låg. Och med komforten i behåll, det har jag på min 1,8t kombi -00
Skall den vara super låg måste det var riktigt hårt.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

2 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Hmm hade fått allt om bakfoten trodde att desto mer man höjde bilen desto mjukare blev den men så va inte gallet sad kansek blir en sänkning satts istället vill bara sänka ca 40 50 mm. MÅste man köpa ny stötdämpare också?

Sök