4207
Sök

Koppling i botten på morgonen ibland og900 T16

1 253 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Jo har märkt senaste veckorna att ibland så när man kommer ner till bilen så är det knappt något spel mellan pedal o golv o det är antingen koppling i eller koppling ur o inget mellanting med dragläge där inte. Men efter man kört en liten bit så är kopplingen normal igen o funkar som den ska o växlar går att få i lätt. Och ibland när man kommer till bilen så är den som vanligt. Har fått förslag på huvudcylindern att den behöver renoveras. Vill bara dubbelkolla här med ifall eran uppfattning är huvudcylindern med? Köpa ny har jag inte råd med så renovering är det som gäller

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
idag när jag skulle ha bilen var koppling som vanligt. Inga problem alls. Verkar vara mer när det är lite kallt/fukigt ute  :confused:

687 Inlägg
20 maj 2009
Jag skulle nog gissa på att slavcylindern är dålig,men det skulle ju även kunna vara huvudcylindern. Men har du provat o lufta kopplingen?

1 253 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Jo men tycker den borde vara så hela tiden om det skulle vara slaven eller huvudcylindern o när slaven är dålig så brukar det ju läcka vätska men inget sånt vare sig vid slaven, dess anslutningar, rör eller slangar. Det är det som är skumt. Får väl testa o lufta kopplingen o se vad som sker. Skumt är det iaf, mycket skumt hmm

1 253 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Nu har det inte varit några problem alls på 1 vecka drygt o förstår inte varför det blev just sådär då det var fuktigt ute hmm

Sök