4243
Sök

Krångel med P-broms Audi Coupe, någon guru som har förslag?

1 150 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Tjenare.. Pysslar med en Audi Coupe 2.3, vilken det på senaste besiktningen var obefintlig bromsverkan vänsterbak p-broms. Har bytt skivorna och haft isär oken och bytt packningar och allt va de heter.. Felet på P-bromsen trodde jag hade att göra med att armen i oket inte rörde sig särskilt bra pga ROST. Dock så fjädrar de som de ska nu, fast de bromsar inte de minsta lilla. Kolven rör sig fritt då de vanliga bromsarna fungerar galant.

Vad kan detta bero på? Oket fjädrar lite i fästet, kan de vara anledning? En justering av wiren?

Tack på förhand!

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

587 Inlägg
31 maj 2009
hade samma problem med min c4 quattro . det löste sej genom spänna wire och massa bromsande & dragande i kryckan.

1 150 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
einherjer skrev:
hade samma problem med min c4 quattro . det löste sej genom spänna wire och massa bromsande & dragande i kryckan.

De va värst.. Får hasa mig undern imorrn då och dra åt lite.. Va innebär c4?

a slice of lemon
and a shot tequila..

587 Inlägg
31 maj 2009
c4 är karossmodellens betäckning...

Lycka till med bromsarna , vet hur de kan konsten att jävlas.
Senast redigerat av einherjer (31 maj 2009)

323 Inlägg
31 maj 2009
om de är samma ok som på 100 c4 så är de fel på hävarmens utväxling i oket för att man ska kunna få bra handbroms.

Men om man byter till A6 c4 (om jag minns rätt vad besiktningsmannen sa) som har andra ok med bättre utväxling så får man bra mycke bättre bromsar eller så kan man svetsa om hävarmen i oket på 100 c4 (det var en som jobbade som besiktningsman som moddade oket för att få bättre handbroms).

1 150 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Froborg skrev:
om de är samma ok som på 100 c4 så är de fel på hävarmens utväxling i oket för att man ska kunna få bra handbroms.

Men om man byter till A6 c4 (om jag minns rätt vad besiktningsmannen sa) som har andra ok med bättre utväxling så får man bra mycke bättre bromsar eller så kan man svetsa om hävarmen i oket på 100 c4 (det var en som jobbade som besiktningsman som moddade oket för att få bättre handbroms).

Usch, ja de får nog bli en justering av Wiren till en början..

a slice of lemon
and a shot tequila..

1 150 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
einherjer skrev:
c4 är karossmodellens betäckning...

Lycka till med bromsarna , vet hur de kan konsten att jävlas.

Åfan, där ser man, alltid lär man sig nåt nytt.. Aa de kan vara en helvete ibland..

a slice of lemon
and a shot tequila..

Sök