745 Turbo Växellåds byte AUT---->MANUEL

Hogge_
1 juli 2009 · 186 Inlägg

smidigt? ska göras efter besiktning
låda,svänghjul,tryckplatta lamell,spakställ,pedalställ lite varjrar mm som behövs?
andra tips ?
gäller en 745 Turbo aut 88 som ska bli manuell.

Senast redigerat av Hogge_ (1 juli 2009)

steifan DR!FTT3KN!K3R
1 juli 2009 · 10 427 Inlägg

Hur blir det med totala utväxlingen då?
Automatbilarna har väl oftast annan utväxling i bakaxeln?

Hogge_
1 juli 2009 · 186 Inlägg

Det vet ja inte, kanske e annan utväxling. Men borde väl gå ändå ell ?

Hogge_
5 juli 2009 · 186 Inlägg

Någon mer som vet ? ifall de är annan utv. på bakaxlen på en aut som manuel?

jonas 740
5 juli 2009 · 429 Inlägg

Utväxlingen på bakaxlen spelar inte så stor roll nu.
Det ända är väl att den varvar lite mer på motorväg, vet inte exakt vet det skiller i utväxlingen i bakaxlen men kanske varvar 3-500rpm mer vid 110km/h
Du behöver nog byta kardanen också.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
Hogge_
5 juli 2009 · 186 Inlägg

hmm okej är de inte samma längd på kardan me manuel som aut?

SLG
5 juli 2009 · 498 Inlägg

Jag och kompisen bytte bakaxel på hans bil (740 glt -88) förra veckan. Vi satte på en bakaxel från en 740 -88 glt atu. Allt passade kanon. Men det är bara det som jonas 740 skrev. Den varvar typ 3000 vid 110km/h

Vi behövde inte byta kardan. Den passade rakt på. Men jag vet inte hur det är på 940?

MVH Daniel

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Hogge_
5 juli 2009 · 186 Inlägg

jaha okej tackar gött, då blir ju de lite smidigare o slippa byta kardan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang