4203
Sök

Bygga om mr2 targa till heltak

berneke
8 augusti 2009
Trådstartare
Tja, går i tankar om att bygga om till heltak. Någon som vet om man måste göra någon speciell besktning eller något isf ?

518 Inlägg
8 augusti 2009
du blir väl tvungen att reg. bes. den med ändringen.  hör med dom på bes. vad de säger innan du ger dej på nåt sånt. taket är ju förstärkt för att vara just targa så du inte kapar bort nåt menar jag.

men , varför? det är ju snyggt med targa ju.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

berneke
8 augusti 2009
Trådstartare
Var det jag tänkte på, om dom hade några anmärkningar på det. Personliga själ tongue

518 Inlägg
8 augusti 2009
Ok. Lycka till med byggandet om du får klartecken från bilrpovningen. lägg gärna upp en tråd om det hela med.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

berneke
18 augusti 2009
Trådstartare
Tack så mkt smile

Någon som vet vart man kan ringa och fråga vad dom har att säga och hur man ska gå till väga ? Är det bilprovningen eller vart ska man ringa?

424 Inlägg
22 augusti 2009
Värför vill du bygga om till heltak för?
Pga läckage el?

Byt ut dina targa glas till kolfiberplattor, så blir de i princip som heltak!
De e ju guld värt o köra på nån skön landsväg en fin sommarkväll utan, skulle aldrig byta till heltak..

Har en MR2'a oxå smile

berneke
22 augusti 2009
Trådstartare
Tycker mr2: or med heltak blir bra mkt sportigare med heltak. Det blir liksom ett annat utseende på dom tycker jag tongue

Men är det ingen som vet vad som gäller eller vart man ska vända sig för att kolla om man får eller inte ?
Så jag inte står där sen med en bil som är reggad med targa men har heltak och ej är godkänt :S

berneke
22 augusti 2009
Trådstartare
LiNx skrev:
Värför vill du bygga om till heltak för?
Pga läckage el?

Byt ut dina targa glas till kolfiberplattor, så blir de i princip som heltak!
De e ju guld värt o köra på nån skön landsväg en fin sommarkväll utan, skulle aldrig byta till heltak..

Har en MR2'a oxå smile

Nä jag tycker också verkligen det är helmysigt tongue Något jag fått för mig bara tongue

Sök