5485
Sök

Turbo konvertering B234f

186 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#1
Har en extra motorn till min 745 Glt 16v i garaget som väntar på en förvandling.

Den ska hel renoveras me lager packningar mm
H-profils stakar.
m90 låda + 6 puck sinter
kanske Ms sprut ell org
bla bla
Min fråga e org kolvarna i 16V räcker de med att fräsa ner kolvarna ell ska man satsa på att skaffa
ft-kolvar sen fräsa av lite på?
Andra tankar på vid en sådan konvertering ska bli ett budget bygge med sikte på ca 300hk.


MvH// johan

10 287 Inlägg
31 augusti 2009
#2
Orginalkolvar med grop.
6-puck sinter är overkill för 300Hkr.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

186 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#3
Sharky skrev:
Orginalkolvar med grop.
6-puck sinter är overkill för 300Hkr.

/Göran

Okej tackar, då fick man lite mer kött på benen, räcker de med 740 turbo tryckplatta o lamell?
// johan

Supraman
2 300 Inlägg
31 augusti 2009
#4
Hogge_ skrev:
Sharky skrev:
Orginalkolvar med grop.
6-puck sinter är overkill för 300Hkr.

/Göran

Okej tackar, då fick man lite mer kött på benen, räcker de med 740 turbo tryckplatta o lamell?
// johan

har du köpt kopplingen redan?

Det finns lämpliga kopplingar annars.
712 tryckplatta med turbolamell håller ganska långt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

186 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#5
Stefan Varberg skrev:
Hogge_ skrev:
Sharky skrev:
Orginalkolvar med grop.
6-puck sinter är overkill för 300Hkr.

/Göran

Okej tackar, då fick man lite mer kött på benen, räcker de med 740 turbo tryckplatta o lamell?
// johan

har du köpt kopplingen redan?

Det finns lämpliga kopplingar annars.
712 tryckplatta med turbolamell håller ganska långt.

Har inte köpt något alls, motor står i garaget redo för att plockas isär


Sök