3894
Sök

Slapp växelspak saab 9000 CSE 2,3 -95

1 253 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Jo har en grymt slapp spak i bilen och jämfört med min mors 9000 -93 o den är fast o fin o verkligen skön att växla med. Inga problem men växlingarna på min heller men det är ju noll känsla. Vad kan problemet vara o är det isf dyrt/svårt att fixa? Har sökt runt lite o tydligen kan den koniska sprinten bli slapp av att hålet blir större men var sitter denna isf och sitter det någon bussning där med som behöver bytas isf eller räcker det med en ny sprint och är det en vanlig sådan enkel saxsprint vi pratar om nu eller någe helt annat? Aja mycke text för litet problem men hoppas ni orkar läsa genom o hjälpa mig så jag får en fin fast spak igen  Kanske rentav finns någon här i Linköping som kan tänkas hjälpa mig mot ett mål mat på donkan eller max... roll

Lev livet nu innan det är för sent

1 513 Inlägg
17 oktober 2010
byt gummi bussningen som sitter med 4 muttar mellan staget in i bilen i staget in i lådan förklara du de så så vet dom vilket de e både på skroten å på saab har sj haft 2 9000 där detta släppt i vulkningen så spaken blir som ett gummiband..

1 253 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Okej ja spaken går ju vicka med fingret när jag har växel i hmm dock verkar det vara denna jag ska ha? http://speedparts.se/kat/parts/images_3/85,7147.jpg Ända gummit som finns till min årsmodell

1 513 Inlägg
17 oktober 2010
opeldrifter skrev:
Okej ja spaken går ju vicka med fingret när jag har växel i hmm dock verkar det vara denna jag ska ha? http://speedparts.se/kat/parts/images_3/85,7147.jpg Ända gummit som finns till min årsmodell

ja det är den missa att din var cse smile

1 253 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Kanon då vet jag smile Se om man kanske kan hitta en fräsch på skroten va tror du eller mer värt att köpa en ny kanske hmm Är den bökig att byta?
Senast redigerat av opeldrifter (17 oktober 2010)

1 513 Inlägg
17 oktober 2010
den e lätt att byta så jag hade kolla på skroten har du tur står där en bil utan motor å låda så e den din på 30sek smile

1 253 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
okej den sitter på spaken mao under bilen eller framme där lådan ska sitta eller undertill vid spaken?

1 513 Inlägg
17 oktober 2010
framme vid lådan sitter den

1 253 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Kanon :-)

Sök