3437
Sök

Passat TDI 03 byta bromsbelägg

1 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Har en passat TDI 03 som behöver nya belägg fram o bak . har hört att man skall skruva in oken och inte trycka tillbaka dem..stämmer detta ? och i såfall ,behöver man någon form av specialverktyg för detta ?
Finns det något annat som är viktigt att tänka på i samband med denna reparation ?

Tacksam för svar
Mvh Lille-lasse

...has left the building...
4 474 Inlägg
27 december 2009
Bak så skall kolven "skruvas tillbaka", gör man inte det sabbar man handromsfunktionen...Finns passande verktyg på Biltema avsett just för att "skruva tillbaka" kolven.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 679 Inlägg
5 december 2010
tänkte på en annan fråga här, har en kompis som har en likadan passat smile
hans lampa för "dåliga" bromsbelägg lyser så vi kollade vilka som behövdes byta och alla verkade hyffsade, bak var dom lite sämre än fram men fortfarande bra.
tänkte kolla vid vilket läge den lampan börjar lysa, alltså hur tidigt den börjar varna smile

Motborgare
1 099 Inlägg
6 december 2010
Den börjar varna när det blir avbrott i slitagevarnarslingan. Minns inte om det sitter avkännare på varje ok på den, eller om det är VF och HB. Kolla att ändarna är hela och sitter i klossarna. Ibland klipper folk av dessa ledningar, vilket medför varning.

-- K

338 Inlägg
6 december 2010
min audi s4 började också varna för bromsbelägg men gick igenom besiktning utan problem de kollade speciellt på bromsarna men sa att de var helt OK

Audi S4 SuperCharged

1 679 Inlägg
6 december 2010
aa får kolla med kompisen om han kan se nåt är av, vi såg på vänster fram att någon tidigare har strippat fast nå kablar, kan ju isånafall vara där det kan ha blivit nåt glappt smile

Sök