Få upp bakluckan på Bmw utan batteri

johanbjork
14 december 2010 · 137 Inlägg

Hejsan!

Jag var tvungen att starta bilen min med starthjälp i morse då det var för kallt för min bil att starta. Sen när jag kom hem igen tog jag ut batterit för att ladda det, men då jag har baslåda samt massa andra dyra grejer i bakluckan så låste jag bilen med centrallåset när luckan var öppen för att kunna ta ut batteriet och stänga luckan. Jag skulle ta ut batteriet för att ladda det. Nu kom jag på att jag inte kan få upp bakluckan eftersom nyckeln till låskolven inte fungerar.

Vad gör jag? Batteriet sitter ju i bakluckan.
Bilen är en BMW 325i -91

Jimpiz
14 december 2010 · 845 Inlägg

Öppna valfri dörr och kryp in i bagaget och montera battiet, sen öppna någon dörr med centrallåset big_smile

Saab 9-3SS (2008)
johanbjork
14 december 2010 · 137 Inlägg

Jimpiz skrev:
Öppna valfri dörr och kryp in i bagaget och montera battiet, sen öppna någon dörr med centrallåset big_smile

Haha det löste sig. Jag har ingen skidlucka så jag kunde inte göra som du sa! Däremot finns det fortfarande starthjälpsuttag under huven, så jag fick igång den på det viset smile

Jimpiz
14 december 2010 · 845 Inlägg

Aha smile. Bra att det löste sig dåbig_smile

Saab 9-3SS (2008)
Alka0512
14 december 2010 · 474 Inlägg

johanbjork skrev:

Jimpiz skrev:
Öppna valfri dörr och kryp in i bagaget och montera battiet, sen öppna någon dörr med centrallåset big_smile

Haha det löste sig. Jag har ingen skidlucka så jag kunde inte göra som du sa! Däremot finns det fortfarande starthjälpsuttag under huven, så jag fick igång den på det viset smile

Och om det inte hade funnits hade det ju gått med plus på genrator eller startmotor, och jord bara. Med risk för kortslutning dock.. wink

BMW 540 e34 (1994)
johanbjork
14 december 2010 · 137 Inlägg

Alka0512 skrev:

johanbjork skrev:

Jimpiz skrev:
Öppna valfri dörr och kryp in i bagaget och montera battiet, sen öppna någon dörr med centrallåset big_smile

Haha det löste sig. Jag har ingen skidlucka så jag kunde inte göra som du sa! Däremot finns det fortfarande starthjälpsuttag under huven, så jag fick igång den på det viset smile

Och om det inte hade funnits hade det ju gått med plus på genrator eller startmotor, och jord bara. Med risk för kortslutning dock.. wink

Hahah jafaan, det går ju det med. Skönt att denna dag snart är över iaf. Har bara stött på problem. tongue

Alka0512
14 december 2010 · 474 Inlägg

johanbjork skrev:

Alka0512 skrev:

johanbjork skrev:

Haha det löste sig. Jag har ingen skidlucka så jag kunde inte göra som du sa! Däremot finns det fortfarande starthjälpsuttag under huven, så jag fick igång den på det viset smile

Och om det inte hade funnits hade det ju gått med plus på genrator eller startmotor, och jord bara. Med risk för kortslutning dock.. wink

Hahah jafaan, det går ju det med. Skönt att denna dag snart är över iaf. Har bara stött på problem. tongue

haha ja, alltid nått som är positivt! wink

BMW 540 e34 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang