Memoria
20 december 2010
· 282 Inlägg
Då var det snart dags att riva ner växellådan. Smått slirande på kopplingen då det läker in lite motorolja in i växellådan så den måste ner för att byta ut koppling, lager och ta reda på var det läker. Förhoppningsvis är det någon packning som kan bytas utan att bråka en massa med motorn.
Vad bör jag byta ut i lådan när jag ändå är på gång? Koppling, ingående lager och urtrampningslager har jag tänkt byta, något mer?
Och om jag ska köpa ny koppling, duger det kanske att köpa en begagnad orginaldel eller ska man kanske ge sig på något annat? Förslag mottages.
En sista fråga; Någon som har tagit ner växellådan från en Galant och kan berätta lite kort om det? Om den går att få ner utan massa krångel eller om det är något annat som man bör tänka på.. Bör vara lite annorlunda då den inte sitter på samma sätt som i andra bilar.