4000
Sök

Vxl-låds byte, från man till aut. startspärr!

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Hej! ja funderar på att slänga i en Aut låda från en w123 77a i min 65a MB, istället för 4-pet man som sitter nu.. Själva bytet ä inga problem.
MEN! Hur fan funkar startspärrn!? De får ju int gå å starta på annan växel än Parkering!
Det måste ju logiskt vis va nå elektriskt.. Men hur kopplar man det?  Till tändningslåset? Går det via nå relä ell liknande?
El ä fan inte min starka sida. Så tips, idéer å erfarenheter får ni gärna dela med er av! smile

----------------Våga Vägra Volvo----------------

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
20 december 2010
lättaste är väl och sätta en dragströmbrytare och koppla mellan startmotorn och tändningslås..så att de bryter strömen ditt när du lägger ur parken.skit lät och göra och funkar minst lika bra som orginal=)
Senast redigerat av mr_harry (20 december 2010)

hellre pallbocks kung än trailer queen

350 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
mr_harry skrev:
lättaste är väl och sätta en dragströmbrytare och koppla mellan startmotorn och tändningslås..så att de bryter strömen ditt när du lägger ur parken.har gjort de på några bilar och de har funka kanon=)

hmm.. tror inte riktigt jag förstår hur du menar. men vadå, menar du att vid start så måste jag först vrida på tändningen,å sedan dra ut strömbrytarn?? Det gör väl ingen skilnad mä startspärren?? hmm
Eller har ja missförstått dig helt å hålet nu?

Eller ska jag montera strömbrytarn vid växlspaken/växelväljarn på någe vis??

296 Inlägg
20 december 2010
nej men är lite halv dålig och förklara så haha;)ja de lätaste är ju och sätta den i motorrumet på växelstaget så när du drar i parken så drar de i strömbrytaren och strömen gårigenom till startmotorn=)

350 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Ahaa! nu fattar ja! Haha! ja, ja tyckte de lät lite underligt där i början.. tongue
jaa men fan dåså! Då ä de ju inga större ingrepp eller problem låter de som!
Fan tack för tipset! de va jävligt smart!

296 Inlägg
20 december 2010
nej fan är ju gjort på en 20minuter de är ju bara klippa tillslagsströmen till startmotorn och sen göra ett fäste till strömbrytaren så är de ju klart=)sj använde jag mig av bromsljuskontakt till en moppe och de funka kanon de hehe;)

350 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
mr_harry skrev:
nej fan är ju gjort på en 20minuter de är ju bara klippa tillslagsströmen till startmotorn och sen göra ett fäste till strömbrytaren så är de ju klart=)sj använde jag mig av bromsljuskontakt till en moppe och de funka kanon de hehe;)

Jaa! men fan va smart! bromskontakt frå moped! Topen! tack som fan! big_smile

österbybruk
267 Inlägg
27 december 2010
på min dagny satte jag en massey fergusson startknapp vid växelväljaren som trycktes in när parken lags i, så startströmmen från tändningslåset gick via den till startmotorn.
men moppebromskontakt va ju lika smart.
keep on cruising!

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

350 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
ja just fan olle! du fixade ju de på  forden din! Jomen fan då har ja ju 2 bra förslag!

Sök