3111
Sök

Stålomspunna bromsslangar...

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Har införskaffat Goodridge stålomspunna bromsslangar till min ena brux Passat. Köpte samtliga 6 slangar. Bad att få de plastöverdragna men det "glömdes" tydligen bort sad . Säljaren har "gått under jorden". Iaf, min fråga är enkel: Hur pass bra håller stålomspunna utan plastöverdrag med tanke på korrosion, salt,väta mm? Är det att be om trubbel om man monterar de? Slangarna i sig ser bra ut, har brytskydd o även testade av tyska TUV, o givetvis godkända. Kan man "dra över" de med krymplang kanske? Om ja var köper man krympslang som har tillräcklig diameter? Eller finns det andra "fulmeck" lösningar?
Senast redigerat av dawwe (30 december 2010)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

KHRacing
30 december 2010
har haft utan skydd i 3 år nu snart, både sommar & vinter körning, typ inte ett märke på dem,, o har samma märke som du.

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
KHR: Ok, får väl "smälla" dit de! Hoppas SBP inte kommer ha synpunkter bara, men det lär jag bli varse om så småningom*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök