Overdriven hoppar ur och i 740 Tic-90

ankanett Återvinnare
30 december 2010 · 13 Inlägg

;)Hej allihopa !

Vad kan det bero på att elen på overdriven glappar, det ter sig så att ibland går den ej att aktivera, och när den man lyckas aktivera den så hoppar den ur ibland för att sedan gå i igen, när den är i lyser lampan annars inte. då är det alltså ett elfel. Hur fungerar kopplingen för det, det finns ett slags relä och en givare som vet att 4an är ilagd antar jag  ?

Ibanezman Skåning
30 december 2010 · 739 Inlägg

ankanett skrev:
;)Hej allihopa !

Vad kan det bero på att elen på overdriven glappar, det ter sig så att ibland går den ej att aktivera, och när den man lyckas aktivera den så hoppar den ur ibland för att sedan gå i igen, när den är i lyser lampan annars inte. då är det alltså ett elfel. Hur fungerar kopplingen för det, det finns ett slags relä och en givare som vet att 4an är ilagd antar jag  ?

Antingen så har du glapp i eller vid relät som sitter monterat bakom säkringarna,
du kan ha klapp i kontaktstyckena som hör till växellådans kabelhärva under bilen eller så kan jordningskabeln som jordar solenoiden glappa.

Jag har själv råkat ut för att relät var slitet och glappade inuti och att jordningskabeln
till solenoiden helt enkelt var avbruten.

Prova det att kolla upp detta! cool

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
nordstromj
30 december 2010 · 1 772 Inlägg

Hade samma problem, då hade kablarna hoppat av från stiften i själva växelknoppen så dom låg och slog i varandra. Tror dock mer på relät i ditt fall.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Gronwalls
30 december 2010 · 1 808 Inlägg

Hade en kabel som var halft av mellan spaken å lådan ( svårt att säga precis ) så jag drog om den kabel helt och det blev som nytt smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Ibanezman Skåning
30 december 2010 · 739 Inlägg

NordstromJ skrev:
Hade samma problem, då hade kablarna hoppat av från stiften i själva växelknoppen så dom låg och slog i varandra. Tror dock mer på relät i ditt fall.

Det kan också hända, det missade jag smile
Då kan man isolera kontaktstiften från varandra med kanske lite eltejp.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ankanett Återvinnare
30 december 2010 · 13 Inlägg

:)Va bra ´vet nån vart dä finns ett elshema på eländet (overdriven)) å få tag i på nätet ?

Marlboroman
30 december 2010 · 8 234 Inlägg

Du har naturligtvis kollat oljenivån i lådan? Med för lite olja så hoppar od'n ur alternativt så går den inte ens i.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
ankanett Återvinnare
30 december 2010 · 13 Inlägg

Näe jag ska nog titta på dä åxå, tänkte dä va ett elfel när lampan lyser när den är i och slocknar när den hoppar ur.wink

nordstromj
30 december 2010 · 1 772 Inlägg

ankanett skrev:
Näe jag ska nog titta på dä åxå, tänkte dä va ett elfel när lampan lyser när den är i och slocknar när den hoppar ur.wink

Den ska lysa när den är i, och inte lysa när den är ur.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Ibanezman Skåning
31 december 2010 · 739 Inlägg

Marlboroman skrev:
Du har naturligtvis kollat oljenivån i lådan? Med för lite olja så hoppar od'n ur alternativt så går den inte ens i.

Om oljenivån är för låg så lyser lampan trots att overdriven slirar eller hoppar ur smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Budadi
31 december 2010 · 170 Inlägg

Hade samma problem och då var det för lite olja i lådan. Böt olja så funka ODn perfekt smile

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang