hej jag har en hemmabygge
http://www.youtube.com/watch?v=DATtk5ilfnA en buggy
ramen är hemmabyggd, och bakre upphängningen är frågan om här
jag tog original-motor-fäst-ramen från bilen så att motorn, växellåda, drivaxlar, A armar hamnar på original avstånd från varandra men, fjädrarna monterade så lågt jag kunde ( så jag fick maximal avstånd från marken till bottnen av buggyn) , men när buggyn började närma sig slutet och jag sänkte ner allting på dess egna hjul så trycktes bakfjädrarna ( originalt framfjädrarna på en 9000) ihop lite mer än jag skulle gilla, och nu är bakändan ganska nära marken ( och eftersom denna fordonet kör man inte på vägarna så ofta så vill jag ha mer markavstånd)
och det enda jag kan göra är ju att byta till hårdare fjädrar ( eftersom när man hissar upp denna just nu så sträcks fjädern ut och det är riktigt nära en annan del av chassit fullt utsträckt, så jag kan inte höja )
för de första var får man tag i
starkare / hårdare fjädrar fram till en 9000 ,
fjädrar med samma längd och storlek som originalandra hur långt kan man gå, jag menar att alla som har sett buggyn under bygget har kommenterat vinkeln på drivaxlarna , att vad skulle vara max-vinkeln man kan ha på dem ( just nu är det rakt ) och inte riskera katastrofal skada i en snar framtiden
tredje vad tycks om sådana gummimojänger från biltema som man ska pressa in i fjädern
" För att undvika nedhäng när spiralfjädrarna börjar bli slitna. Tre stycken i varje fjäder rekommenderas. "