3882
Sök

AGA-diff

110 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Morsning! Har köpt en 745a att busa med i vinter, och är jävligt sugen på att agadiffa skiten. MEN jag använder denna bil dagligen, vet själv att det blir lite svårare att köra men tänkte kolla med folk som har lite erfarenhet av det. Går det att bruka bilen någorlunda normalt?

Tacksam för svar! wink

Bayerische Motoren Werke

Forummoderator
26 480 Inlägg
26 oktober 2011
dude_kallstrom skrev:
Morsning! Har köpt en 745a att busa med i vinter, och är jävligt sugen på att agadiffa skiten. MEN jag använder denna bil dagligen, vet själv att det blir lite svårare att köra men tänkte kolla med folk som har lite erfarenhet av det. Går det att bruka bilen någorlunda normalt?

Tacksam för svar! wink

Kort sagt: ja.

Men det är inte att rekommendera. Sliter på mycket mer än bara däcken.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

168 Inlägg
26 oktober 2011
Personligen så är jag inte så kräsen på att bilen måste gå så tyst å fint å bete sig så jätte bra.
Kör sj med aga diffat och det stör inte mig så spes mkt.
Kan dock vara lite irriterande när man ska parkera vid hemköp eller dyligt.
Min flickvän därimot tycker att jag är dum i skalln som gjort så och stör sig ganska duktigt på bilen big_smile
.
.
.
.
.
.
.
.
<------ "Piraten" som är svetsad
Senast redigerat av Yelenaspojk (26 oktober 2011)

110 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
dude_kallstrom skrev:

Tacksam för svar! wink

Kort sagt: ja.

Men det är inte att rekommendera. Sliter på mycket mer än bara däcken.

Om det sliter på bilen bryr jag mig inte om, det är en busbil och dör skiten så gråter jag inte blod. 4500:- åt skogen kan jag leva med smile och även om jag använder den dagligen, så är det ju ofta att man åker brett hur som helst, så gott det går......

Bayerische Motoren Werke

110 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Yelenaspojk skrev:
Personligen så är jag inte så kräsen på att bilen måste gå så tyst å fint å bete sig så jätte bra.
Min flickvän därimot tycker att jag är dum i skalln som gjort så och stör sig ganska duktigt på bilen big_smile
.
.
.
.
.
.
.
.

Men å andra sidan är dom flesta kvinnor inte skapade för att köra bil.. roll Hur gjorde du när du svetsade din? vet att det finns en metod där man fortfarande kan byta drivaxlarna men vettefaan hur det går till. Sen så blir det inte obalans i bakaxeln? :o

Bayerische Motoren Werke

Jävel
2 018 Inlägg
26 oktober 2011
dude_kallstrom skrev:
Yelenaspojk skrev:
.
.
.
.
.
.
.
.

Men å andra sidan är dom flesta kvinnor inte skapade för att köra bil.. roll Hur gjorde du när du svetsade din? vet att det finns en metod där man fortfarande kan byta drivaxlarna men vettefaan hur det går till. Sen så blir det inte obalans i bakaxeln? :o

Du gör de bäst genom att lossa drivaxlarna ute vid hjulen och drar ut dom ca 10 cm, ur diffen.
Sen sprutar du brake-clean eller något för att få bort de mesta av oljan. Sen är de bara att mata på med svetsen, helst en pinnsvets.

You got to risk it, to get the biscuit :)

110 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Plankpojk skrev:
dude_kallstrom skrev:
Yelenaspojk skrev:
.
.
.
.
.
.
.
.

Du gör de bäst genom att lossa drivaxlarna ute vid hjulen och drar ut dom ca 10 cm, ur diffen.
Sen sprutar du brake-clean eller något för att få bort de mesta av oljan. Sen är de bara att mata på med svetsen, helst en pinnsvets.

Thanx dude! smile

Bayerische Motoren Werke

168 Inlägg
26 oktober 2011
dude_kallstrom skrev:
Yelenaspojk skrev:
.
.
.
.
.
.
.
.

Jag tog bara bort kåpa gjorde rent å körde på med migen utan att dra ur axlar. Obalans? nejdå inte i min iaf. Svetsar man i omgångar Dvs vänta lite imellanåt en minut eller 2 så går det bra utan att skada härdningen i axlarna.

Kan även tillägga att den fått tonvis med pisk tukt å va de nu heter, håller så fint så smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 oktober 2011
Det finns oändligt med trådar om detta ämne så jag låser denna tråden och rekomenderar dig att använda sökfunktionen och hitta en befintlig tråd i ämnet.

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök