2716
Sök

Sinter till Volvo med m90

122 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej någon som vet var man kan få tag i 228mm 4-puckad fjädrad sinter till m90 låda ?  Tack på förhand!


51 Inlägg
17 januari 2012
#2
fjädrad 4 puckad, finns det? :o har fått för mig att det inte finns smile


122 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#3
Det va därför jag skapade tråden för o få veta om nån vet om det finns eller inte wink


Fri fart för ett fritt folk!
14 659 Inlägg
18 januari 2012
#4
inte hörtalas om några närmaste är väll klracings 6puckade

Kör fort så hinner inget hända...

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 januari 2012
#5
räcker med hårdare tryckplatta å org lamell på din kärra ju :p
dessutom billigare


51 Inlägg
18 januari 2012
#6
originallamell suger ju, bästa enligt mig är en ny original tryckplatta ihop med en 6 puck sinter ofjädrad smile


490 Inlägg
18 januari 2012
#7
ingen som helst ide´ att köra 4 puck om du ska köra fjädrad 4 puck behöver du väl runt 700häst typ bättre med original tryckplatta och en stumt 6 puck fungerar utmärkt!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Fri fart för ett fritt folk!
14 659 Inlägg
18 januari 2012
#8
m90 och ofjädrat är ett stort ajsingbajsing om man inte gillar att byta låda smile

lådan klarar aldrig av det lagrena tar stryk som fan och snart kommer ingånde lagret låta skit
ska vara fjädrat centrum om man bryr sig om lådan

förutsatt att du inte kör med dubbelmasse svänghjulet smile
Senast redigerat av Growe (18 januari 2012)

Kör fort så hinner inget hända...

937 Inlägg
18 januari 2012
#9
sachs 712 palta å en 6 puck fjädrad funka fin fint, ingen risk att skiten slira för det blir man ju fly förbannad om det gör wink


122 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#10
Ska inte ha 4 puckad sinter undrar bara vrf det inte finns fjädrad tongue Jag ska köra 763 platta med fjädrad 6-puckad sinter tongue


Fri fart för ett fritt folk!
14 659 Inlägg
18 januari 2012
#11
945turbo_ skrev:
Ska inte ha 4 puckad sinter undrar bara vrf det inte finns fjädrad tongue Jag ska köra 763 platta med fjädrad 6-puckad sinter tongue

hehe

folk som kör 4puckad vill troligen inte gilla sin bil utan dom föredrar att hoppa fram obekvämt och jävligt smile

säkert derför smile

Kör fort så hinner inget hända...

937 Inlägg
18 januari 2012
#12
Growe skrev:
945turbo_ skrev:
Ska inte ha 4 puckad sinter undrar bara vrf det inte finns fjädrad tongue Jag ska köra 763 platta med fjädrad 6-puckad sinter tongue

hehe

folk som kör 4puckad vill troligen inte gilla sin bil utan dom föredrar att hoppa fram obekvämt och jävligt smile

säkert derför smile

eller vill dom har fullt eller inget, ingen risk att det går att slira, typ vid drifting eller is körning eller något  wink


Fri fart för ett fritt folk!
14 659 Inlägg
18 januari 2012
#13
Kalasgasarn skrev:
Growe skrev:
945turbo_ skrev:
Ska inte ha 4 puckad sinter undrar bara vrf det inte finns fjädrad tongue Jag ska köra 763 platta med fjädrad 6-puckad sinter tongue

hehe

folk som kör 4puckad vill troligen inte gilla sin bil utan dom föredrar att hoppa fram obekvämt och jävligt smile

säkert derför smile

eller vill dom har fullt eller inget, ingen risk att det går att slira, typ vid drifting eller is körning eller något  wink

men vägen dit då? smile troligen förgammal för sånt är stelt skit

polarn har 4puckad sinter på sin volvo 360 16v turbo och den är fan inte rolig att köra i stan
hoppar och studsar och låter illa från kopplingen

fast den går iof som FAN när man väl kommit förbi startögonblicket smile

Kör fort så hinner inget hända...

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 januari 2012
#14
Laejv0 skrev:
originallamell suger ju, bästa enligt mig är en ny original tryckplatta ihop med en 6 puck sinter ofjädrad smile

orginalplattan orkar inte spec mycke effekt.


937 Inlägg
18 januari 2012
#15
Xuri skrev:
Laejv0 skrev:
originallamell suger ju, bästa enligt mig är en ny original tryckplatta ihop med en 6 puck sinter ofjädrad smile

orginalplattan orkar inte spec mycke effekt.

precis, en sachs "racing platta utan sinter klara typ 500 nm om det är 712 å med sinter typ 700 nm, orginal ge sig kanske vid 300 nm och med en sinter kanske vid 350 nm, lamelen gör nästan inte ett skit.


937 Inlägg
18 januari 2012
#16
Kalasgasarn skrev:
Xuri skrev:
Laejv0 skrev:
originallamell suger ju, bästa enligt mig är en ny original tryckplatta ihop med en 6 puck sinter ofjädrad smile

orginalplattan orkar inte spec mycke effekt.

precis, en sachs "racing platta utan sinter klara typ 500 nm om det är 712 å med sinter typ 700 nm, orginal ge sig kanske vid 300 nm och med en sinter kanske vid 350 nm, lamelen gör nästan inte ett skit.

tryckplatta man ska byta,



Sök