"Passningsgaranti" på hjul

Delareno
20 februari 2012 · 218 Inlägg

Hej

Jag brukar ofta se på olika sajter som säljer kompletta hjul att dom har så kallade passningsgaranti till vald bilmodell.
Men vad innebär det?

Är det bara att fälgen passar på bilens nav eller att hjulet passar utan att ta i någonstans trotts ändrad storlek, inpressning etc?

//Jens

te_wik Forummoderator
21 februari 2012 · 12 813 Inlägg

Heter det passningsgaranti så ska det väl garantera att det passar utan att ta i någonstans, för tar det i så passar det ju inte.

Men då förutsätter det ju att bilen är original, alltså inte sänkt eller på annat sätt modifierad så det kan ställa till det för hjulen.

Har du lust att länka till någon sådan sida som erbjuder denna garanti? Har aldrig köpt fälgar på nätet förutom beg. så har aldrig stött på detta.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Delareno
21 februari 2012 · 218 Inlägg

te_wik skrev:
Heter det passningsgaranti så ska det väl garantera att det passar utan att ta i någonstans, för tar det i så passar det ju inte.

Men då förutsätter det ju att bilen är original, alltså inte sänkt eller på annat sätt modifierad så det kan ställa till det för hjulen.

Har du lust att länka till någon sådan sida som erbjuder denna garanti? Har aldrig köpt fälgar på nätet förutom beg. så har aldrig stött på detta.



Mvh Tommy

Skriver på mobil så jag kan inte länka men nordendack.com bland annat

666_Beast
21 februari 2012 · 1 863 Inlägg

Köpte 18" komplett med däck förra sommaren från Gummihuset som oxå har passningsgaranti, och dom tog i när jag svängde. Då hade jag inte ens sänkt bilen, så i år vet jag inte hur det kommer att bli när jag ska köpa nya fälgar.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Brådhis * Voff voff *
21 februari 2012 · 10 297 Inlägg

666_Beast skrev:
Köpte 18" komplett med däck förra sommaren från Gummihuset som oxå har passningsgaranti, och dom tog i när jag svängde. Då hade jag inte ens sänkt bilen, så i år vet jag inte hur det kommer att bli när jag ska köpa nya fälgar.

Hade du största styrutslagsbegränsarna på då? Det finns ju olika storlek beroende på vilken däcksdimension man har.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
666_Beast
21 februari 2012 · 1 863 Inlägg

Brådhis skrev:

666_Beast skrev:
Köpte 18" komplett med däck förra sommaren från Gummihuset som oxå har passningsgaranti, och dom tog i när jag svängde. Då hade jag inte ens sänkt bilen, så i år vet jag inte hur det kommer att bli när jag ska köpa nya fälgar.

Hade du största styrutslagsbegränsarna på då? Det finns ju olika storlek beroende på vilken däcksdimension man har.

//Brådhis

Nej, det hade jag inte. Ska köpa och montera dessa i år innan jag byter till sommardäck. Hoppas det hjälper.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
volvoentusiasten
21 februari 2012 · 4 005 Inlägg

Jag köpte 18" fälgar på Molway förut.

De passade inte trots att de följde deras listor om vad som ska passa min bil. (S90 är rätt klurig, finns aldrig i några listor)

De erbjöd 1500kr rabatt istället för att skicka tillbaka eller full retur. Så jag satte dem på projektbilen och köpte 20" till S90n som jag sedan fick ännu mer rabatt på .

Seriösa bolag erbjuder passningsgaranti i någon form. Tyvärr är det ju rätt dyrt med frakter och så.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang