Däck med prestanda närmast R däck.

NIzmO Ollikkala Racing
29 juli 2012 · 1 724 Inlägg

Exakt, alla dessa: Kumho ku36 ecsta xs, Yokohama neova ad08, Federal rs-r, Hankook rs212, Toyo r1r (finns det fler?) , som är semi R-däck funkar betydligt bättre än alla andra premiumdäck som nämns ovan för lite banträffar men som ändå är mer lämpliga för att köra med till vardags än riktiga R-däck.

Och just det som efterlystes i början av tråden ihop med att vara prisvärt, inte värsta möjliga R-däcket för mest pengar och bästa möjliga varvtid!

- Time Attack -
baltis
29 juli 2012 · 1 948 Inlägg

NIzmO skrev:
Jag skrev R-däck är överskattat INTE slicks, LÄS för tusan!!!!!!!

Inte dig jag kommenterade heller!

Och jag skrev man måste vara korkad om man påstår det, ELLER så har man bara aldrig provat r-däck MEN då är man istället korkad eftersom man såkar något som man aldrig ens har provat.... your pick smile

NIzmO Ollikkala Racing
29 juli 2012 · 1 724 Inlägg

Skrev samtidigt "MIN PERSONLIGA ÅSIKT" och den är även pga flera faktorer inräknade som just trådskaparen frågade efter, R-däck bör vara något snabbare men inte det som ifrågasätts.

Kommer fram och hälsar på nån banträff vi ses på så kan du kalla mig korkad ansikte mot ansikte istället, min ställning står jag för.

- Time Attack -
Knape
29 juli 2012 · 125 Inlägg

Sluta bråka nu och säg vad ni som testat däcken tycker. För min del spelar inte banåkning någon roll. Jag vill bara veta hur bra Kumho KU36 är gentemot "premiumdäck"

Senast redigerat av Knape_V40 (29 juli 2012)

BMW 330D Touring "M-Sport" (2004)
Volvo V40 "RWD in progress 500hk" (2001)
Richtenb
30 juli 2012 · 1 365 Inlägg

Det enda som är bättre och det är mycket bättre är torrgreppet punkt. thats it och det gäller alla semi-r

du får högre bränsleförbrukning, sämre grepp på vått underlag, högre vägljud. Även om detta inte blir mycket

sämre så är det en märkbar skillnad.

Knape_V40 skrev:
Sluta bråka nu och säg vad ni som testat däcken tycker. För min del spelar inte banåkning någon roll. Jag vill bara veta hur bra Kumho KU36 är gentemot "premiumdäck"

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2012 · 14 058 Inlägg

Lalla78 skrev:
Tjena!
Är ute efter gatdäck med prestanda så nära ett R däck som möjligt. Vet att toyos R888 är gatgodkända men finns det andra bra gatdäck med riktigt jäkla bra grepp? Om det är väldigt prisvärt är ett stort plus.
Så tipps om det vore jäkligt nice.

Är inte ett bra grepp avhängt av om det är FWD eller RWD? Eller hur respektive bil har förmågan att trycka ner kraften i vägbanan? Jag tror det skiljer sig från bil till bil med samma däck.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Knape
30 juli 2012 · 125 Inlägg

Tack för ett så klart svar. Då vet jag de, känns om de bara är att beställa då. Vått underlag kör man inte fort på ändå och bränsleförbrukning samt vägljud spelar ingen roll på den bilen;) Så tack för svaret, hjälpte mycket!

Richtenb skrev:
Det enda som är bättre och det är mycket bättre är torrgreppet punkt. thats it och det gäller alla semi-r

du får högre bränsleförbrukning, sämre grepp på vått underlag, högre vägljud. Även om detta inte blir mycket

sämre så är det en märkbar skillnad.

Knape_V40 skrev:
Sluta bråka nu och säg vad ni som testat däcken tycker. För min del spelar inte banåkning någon roll. Jag vill bara veta hur bra Kumho KU36 är gentemot "premiumdäck"

BMW 330D Touring "M-Sport" (2004)
Volvo V40 "RWD in progress 500hk" (2001)
Richtenb
30 juli 2012 · 1 365 Inlägg

Varsegod, då resonerar vi ungefär likadant och jag tror inte du kommer bli besviken oavsett modellval av semi R. Lycka till

Knape_V40 skrev:
Tack för ett så klart svar. Då vet jag de, känns om de bara är att beställa då. Vått underlag kör man inte fort på ändå och bränsleförbrukning samt vägljud spelar ingen roll på den bilen;) Så tack för svaret, hjälpte mycket!

Richtenb skrev:
Det enda som är bättre och det är mycket bättre är torrgreppet punkt. thats it och det gäller alla semi-r

du får högre bränsleförbrukning, sämre grepp på vått underlag, högre vägljud. Även om detta inte blir mycket

sämre så är det en märkbar skillnad.

Knape_V40 skrev:
Sluta bråka nu och säg vad ni som testat däcken tycker. För min del spelar inte banåkning någon roll. Jag vill bara veta hur bra Kumho KU36 är gentemot "premiumdäck"

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang