Calibra Turbo 4x4!
Priserna ligger från 5000 kr och uppåt! Räkna med 15 000-20 000 totalt för en låda. Då du nästan måste ha en quaife diff då det är f28:an svaga länk. Så säg att du har tur och hittar en fräsch låda för 5000 kr, lägg till ca 9000 kr för diffbromsen och sen får du slänga på ytterligare ett gäng tusenlappar för lager och diverse annat som du måste byta i samband med att du tar isär lådan. Du behöver även spakställ samt att det krävs viss modifikation av motorfästen oxå vill jag minnas. Lägg sedan till arbetskostnaden om du inte är en duktig mekaniker, växellådor är inget för nybörjare.
Totalt gick renoveringen av min viggen-låda på ca 16 000 kr. Då fördelat på 7995 kr för diffbroms och ca 8000 kr för slitage delar så som lager, synkringar och liknande. Arbetskostnaden vet jag inte, men skulle gissa att den kan hamna ett antal tusenlappar om man lämnar bort.
Altenativet är att hitta en låda med Quife-diff i redan där spakställ och ombyggt motorfäste medföljer. De brukar ligga på runt 15 000 kr. Det hade jag gjort! (om de hade funkat på en viggen dvs)
Senast redigerat av snaku (7 mars 2012)