2305
Sök

Bmw 328ci e46 går ojämt och låter som den drar luft!

7 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
Tjena, jag har en bmw 328ci e46 som går riktigt dåligt just nu! Jag har lagt märke till att det drar luft runt insuget någonstans! Det är ett ganska skärande ljud! Idag hittade jag ett fel det skulle kunna vara, det var en stor spricka i luftbälgen! Men jag är inte säker på om det är det som spökar!

Är tackam för svar!

VD Hammar
613 Inlägg
7 januari 2013
Börja med att fixa det så kan du se om felet kvarstår, insuget måste vara tät annars så går dem flesta bilar skit

MVH Johan

7 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
opela skrev:
Börja med att fixa det så kan du se om felet kvarstår, insuget måste vara tät annars så går dem flesta bilar skit

Nu var gummibälgen bytt, men den går fortfarande som skit. "sug" ljudet finns kvar, och den går ojämt i motorn och den liksom "spottar ut avgaserna istället för att skjuta ut det fint.

VD Hammar
613 Inlägg
11 januari 2013
spruta start gas över allt vid insuget, om den går upp i varv så har du en läcka och det kan hjälpa dig att lokalisera läckan lite lättare

MVH Johan

7 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Tjena, en liten update här. Jag insåg idag att lite utav sugljudet försvinner när man tar bort oljelocket. Och det bildas ett sug där, håller man för så kommer ljuder tillbaka. Någon idé? Jag ska försöka med startgas också vid insuget. Återkommer med svar när jag gjort detta.

Mvh Dardan

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
11 januari 2013
Dardanpopaj skrev:
Tjena, en liten update här. Jag insåg idag att lite utav sugljudet försvinner när man tar bort oljelocket. Och det bildas ett sug där, håller man för så kommer ljuder tillbaka. Någon idé? Jag ska försöka med startgas också vid insuget. Återkommer med svar när jag gjort detta.

Mvh Dardan

spontan tanke, vevhusventilationen?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

7 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Dixieman skrev:
Dardanpopaj skrev:

Mvh Dardan

Började misstänka detta, med tanke på att bilen drar lite för mycket olja. Beror det på vevhusventilationen?

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
11 januari 2013
Dardanpopaj skrev:
Dixieman skrev:
Dardanpopaj skrev:

Mvh Dardan

Började misstänka detta, med tanke på att bilen drar lite för mycket olja. Beror det på vevhusventilationen?

Är den igentäppt så trycker den ut gaserna tillslut på ett annat sätt, kanske därför den låter som den gör, kanske genom topplockspackningen? Fast den borde ju tryckt en mindre packning egentligen.. Läcker den olja?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

7 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Dixieman skrev:
Dardanpopaj skrev:
Dixieman skrev:

Är den igentäppt så trycker den ut gaserna tillslut på ett annat sätt, kanske därför den låter som den gör, kanske genom topplockspackningen? Fast den borde ju tryckt en mindre packning egentligen.. Läcker den olja?

Jag kan inte avgöra om den suger eller sprutar ut luft, den läcker dock inte olja vad har har sett.

Sök