Volvo 940 Fel med styrningen!

JeppEs94
27 januari 2013 · 110 Inlägg

Hej Som Rubriken säger. Har en Volvo 940 GL -92 och det är något fel med styrningen i ratten.

Om jag står stilla och raka hjul vrider lite på ratten blire som ett död läge då jag måste ta i lite till så kommer ratten sen och går att svänga men efter som man tar i så kommer styrningen rätt snabbt efter som man tar i och sen släpper det. Spelar ingenroll vilket håll jag vrider åt eller hastighet kan vara uppe i 60 - 200 och den är fortfarande likadant är lite läskigt liksom går rakt fram på motorväg typ svänger lite så blire glapp tar i för mycket det släpper och sen kommer allt rätt hårt så blir svajjigt för den stunden sad Snarare Trög och sedan släpper den i styrningen Ingen anning hur jag ska kunna säga det på mer hjälp om ni vet smile Tack i förhand

''Boys Will Always Be Boys''
Volvo 945 Ftt "DailyDriven" (1998)
xXSammy
27 januari 2013 · 6 580 Inlägg

Kollat servo oljan?
Läcka runt styrväxeln?

(Men inte är det motorteknik iaf.)

De/Dem
Zzoink
27 januari 2013 · 1 229 Inlägg

Luft i styrsystemet? smile ratta fullt åt båda hållen och håll fast den så pumpen jobbar! Repetera det några gånger så blir det nog bättre smile

JeppEs94
27 januari 2013 · 110 Inlägg

Tack ! Ska testa ratta fullt smile Och den har servoolja och läcker gör den inte smile och Nej inge motorteknik tog fel pallade inte byta smile

''Boys Will Always Be Boys''
Volvo 945 Ftt "DailyDriven" (1998)
wistfors Performance meck
27 januari 2013 · 342 Inlägg

hadde likadant på min 745a var tung tills man paserade 5 grader typ jag bytte styrväxel och problemet försvann
efteråt har jag hört att man kan ställa upp trycket i servopumpen för att motvärka detta problem men inget jag provat.''Mvh

endorfinslaven
28 januari 2013 · 671 Inlägg

Paj på styrväxeln
Hade detsamma på en nyinköpt kortare styrväxel.
Detta hände flera ggr . reklamerade flera ggr.
Lösning byta styrväxel
Fräsch servopump som jag trimmade
Red Line olja var det enda som hjälpte
Kylare på kretsen

Men hur kör du ?
Jag körde mkt aggresivt på kurvig asfaltsväg med breda däck.
Se till och ha friska komponenter och bra olja....

JeppEs94
28 januari 2013 · 110 Inlägg

wistfors skrev:
hadde likadant på min 745a var tung tills man paserade 5 grader typ jag bytte styrväxel och problemet försvann
efteråt har jag hört att man kan ställa upp trycket i servopumpen för att motvärka detta problem men inget jag provat.''Mvh

Med är första 5 graderna som ät lätt sen blir den trög eller fastnar så tar man i lite så kommer den.  men första 5 graderna ingen styrning dock.

''Boys Will Always Be Boys''
Volvo 945 Ftt "DailyDriven" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang