tjenare. jag bytte motor på min volvo 940 gl till B230FK!
och vid start gick allt fint. men med dagarna så gick den sämre o sämre.
börja med att den inte ville starta, sen när man fick igång den, så gick den som en potta skit, men när den blev varm gick den grymt bra. och detta var med T4 spridare från S40..
bytte sedan till T5 2,0ans spridare, och då gick den inte lika bra....
och nu blev det kabelbrand idag då kabelstammen har legat mot EGR ventilen. så den alla kablarna har smällt ihop typ. så nu är alla kablar utbytta och ihop lödade och krympslang på med lim i!!
så efter detta ville inte bilen starta. så vi har provat:
Bränslebox GLT16V ,FT box från 96a,GL box 94a, FK box.
likadant med Tändningboxar.
bensin från den!
gnista får den!
vi har provat T4 spridare, T5 2,0l, 740 GL, 16V spridare, ja allt mellan himmel och jord!..
nu drog vi igång den. och efter ca 7min bogsernade på 3an så hoppa hon igång. men gick endast på 1&4an en stund sedan börja hon lite på 3an också.
varken jag eller polaren Eller hans farsa fattar va problemet ligger!
vi har sökt igenom ALLT. men hittar inga fel!
jag har även bytt alla givare på motorn, knacksensor osv.
givaren på svänghjulet. har även provat med en annan tändmodul o den som sitter vid fjäderbenstornet..
totalt har vi bytt eller provat annat..
knacksensor
motortempsgivarna
bränsle&tändnings boxar 4 st.
luftmassomätare 2 st
lambda 2st
spridare 5st olika sorter! alla högohm
tomgångsmotor 2 olika.
svänghjulsgivare
tändmodul
vi har provat stort sätt allt. men hittar ändå inte felet!
ena stunden går dom som ett skott, andra dagen på 2 burkar.
varför?
behöver verkligen hjälp med va det kan vara??
tacksam för svar!
bild på kabelhärvan
![http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/23389_10151266540423757_1705989060_n.jpg]()