Bmw e39 540-98 läcker kylarvätska

LZ
29 januari 2013 · 44 Inlägg

Hej när jag var ute och körde så började det lukta glykol inne i bilen sen varnade den för kylarvätskenivån. tempmätaren steg aldrig utan höll sig på arbetstemp hela tiden så jag kunde köra mina 3km hem. När jag öppnade huven så sprutade det upp vattenånga mellan motorn och torpedväggen. Då undrar jag om det sitter nån kylarslang där bak så möjligtvis har spruckit eller om det är någon som har en annan teori om vad det kan vara.

Tack för svar.

ozman
29 januari 2013 · 104 Inlägg

hade samma på min visade sig vara termostat huset som hade spruckit

LZ
29 januari 2013 · 44 Inlägg

Okej! jag ska undersöka saken i slutet på veckan. Om det nu visar sig vara termostat huset! var det krångligt att byta? Men sen så sitter väl termostaten på framsida motor!

Senast redigerat av LZ (29 januari 2013)

ozman
29 januari 2013 · 104 Inlägg

jag lämnade in min då det var mitt i vintern dom bytte den här i norge gick på 500-700 nkr tror jag så det var inte så farligt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang