2049
Sök

Volvo 740 fråga om katalysator+lambdasond

35 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
Hej!
Nu är det så här att min katalysator har pajat. Jag har kommit över en billig begagnad katt men problemet är att den saknar uttag för lambdasonden. Riskerar man att förstöra katten om man skär ut det gamla uttaget och svetsar dit på den andra katten? Eller kommer lambdasonden inte fungera som den ska kanske? Det är en -89 så ja, katalysatorn måste fungera.

604 Inlägg
31 januari 2013
Sätt sonden i avgasröret. Spelar ingen roll var den sitter så länge det är före katten. Dumt o kapa i katten och få in massa skit där.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

35 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
bronco_z skrev:
Sätt sonden i avgasröret. Spelar ingen roll var den sitter så länge det är före katten. Dumt o kapa i katten och få in massa skit där.

aa jag kom på efter jag skapade tråden att det måste va smartast att sätta den i röret precis innnan katten smile

460 Inlägg
31 januari 2013
J3NS skrev:
bronco_z skrev:

aa jag kom på efter jag skapade tråden att det måste va smartast att sätta den i röret precis innnan katten smile

så det smidigaste borde va att borra ett lagom stort hål i röret innan katten, och sen svetsa på en lambdamutter bara smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

35 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
J3NS skrev:
bronco_z skrev:

så det smidigaste borde va att borra ett lagom stort hål i röret innan katten, och sen svetsa på en lambdamutter bara smile

Ska göra det tror jag, eller så hamnar den där den sitter nu (på katten innan själva reningsskiten börjar) tongue

Sök