Trasig LMM? BMW

mrperfektion
2 februari 2013 · 132 Inlägg

Tjena

Jag tror min LMM ( Luftmassemätare ) är trasig.

Om jag har igång bilen och jag rycker loss kontakten till LMM så händer det ingenting, tomgången är precis som vanligt, jag har för att bilen skall dö är man rycker loss kontakten?

Är den trasig? Vågar man ge sig på att köpa en ny.

Senast redigerat av mrperfektion (4 februari 2013)

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
volvo_240_tic ingen aning
2 februari 2013 · 687 Inlägg

nej den skall inte dö, den går i reserv läge precis som om nån rykt ur kontakten. pröva varva den eller köra LITE med bilen för att kolla om det ändrar(misständning eller är seg)

även zebran har sina fläckar
Volvo 240 Estate "Klöver" (1981)
Volvo S60 D "Black Ace" (2006)
jjpl
3 februari 2013 · 254 Inlägg

Har för mig att den ska ändra tomgång iaf

Volvo S70R (1998)
volvo_240_tic ingen aning
3 februari 2013 · 687 Inlägg

jo det skall den eftersom den får alldeles för mycket bränsle när den går i reserv läge.

även zebran har sina fläckar
spokenratt
3 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Motorlampan, lyser den? Annars kan du ha rätt iom att det inte blir någon skillnad när du rycker kontakten till LMM, det brukar gå avsevärt sämre om den är hel då.. Varit något annat som gjort att du misstänkte LMM??

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
turbodeath
3 februari 2013 · 2 452 Inlägg

är bara o låna en först innan man köper en isåfall från nån som har en som funkar borde ju finnas en hel del folk som har.

döden kommer tillbaka
mrperfektion
3 februari 2013 · 132 Inlägg

spokenratt skrev:
Motorlampan, lyser den? Annars kan du ha rätt iom att det inte blir någon skillnad när du rycker kontakten till LMM, det brukar gå avsevärt sämre om den är hel då.. Varit något annat som gjort att du misstänkte LMM??

Japp felkod på LMM / att den läcker luft någonstans... Felkoden kommer även tillbaka om jag raderar den.

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
spokenratt
3 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Vad säger den exakt...? Och då kan vi ju vara säkrare på att det är just LMM som är pajj nu!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
mrperfektion
3 februari 2013 · 132 Inlägg

P0101 MASS OR VOLUME AIR FLOW CIRCUIT RANGE PERFORMANCE PROBLEM

Så säger den med OBD läsaren

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
Blyfot_Racing
3 februari 2013 · 904 Inlägg

Ä den sönder går det knappt å köra hackar å lever

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
4 februari 2013 · 434 Inlägg

Kan väl lika gärna vara nån slang rackare som inte håller tätt ? fick samma på min, böt alla slangar som gick att byta sen var det grönt !

mrperfektion
4 februari 2013 · 132 Inlägg

Nu är det så att det inte är min t5a det handlar om utan en BMW 330 och där finns det ju inte så jäkla mycket slangar..

Tycker dessutom att bilen är seg och går inte som en 330 skall göra :S

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
mrperfektion
4 februari 2013 · 132 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Ä den sönder går det knappt å köra hackar å lever

Hur kan man tro på att den inte är sönder när det absolut inte händer nånting om jag rycker kontakten? Tomgången är exakt på samma varvtal och rör sig inte nånstans när ja rycker kontakten...

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
spokenratt
4 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Byt LMM....

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
mrperfektion
5 februari 2013 · 132 Inlägg

ja får la beställa en för 1000 spänn.. hoppas FAN det är de som är felet så jag inte lägger pengarna i onödan..

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
5 februari 2013 · 434 Inlägg

mrperfektion skrev:
Nu är det så att det inte är min t5a det handlar om utan en BMW 330 och där finns det ju inte så jäkla mycket slangar..

Tycker dessutom att bilen är seg och går inte som en 330 skall göra :S

Ahh, Sorry Mate ! Läste lite väl mellan raderna tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang