2315
Sök

VW T4/Caravelle 2.5 återkommande startmotorproblem

27 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
Tja, Är så att farsan har en VW T4/Caravelle 2.5 5cyl -97.

Den har funkat bra i ett antal år men den sista tiden har den börjat jävlas...
Det är så att startmotorn går sönder på den, igen och igen....

Första gången den gick var det ju inte så mycket att fundera på, kändes väl ganska naturligt efter alla starter den fått genomlida så då byttes den bara, Funkade bra i några månader, sen dog denna med?! Den byttes igen utan några större felsökningar då tid inte fanns för detta, har funkat bra tills för någon vecka sen igen....

Det märks av en liten tid innan den går sönder helt, som nu. Det kan helt random bara klicka när man vrider om nyckeln, gör man då om det igen så hoppar den igång, kan även klicka 2-3 gånger innan startmotorn vill hoppa igång. Detta är alltså varningstecknen, Den kommer inom snar framtid ge upp med enl. tidigare erfarenhet.

Så hur ska man bära sig åt?, Min förhoppning är att det kanske är någon annan med den motorn som råkat ut för samma som kan ha någon aning om Varför dem går sönder.
Jag tycker inte det känns som att det går så jävla trögt heller när den drar runt motorn, så jag har ingen aning om vad det kan vara.

Måste försöka få ordning på "grundproblemet" då det måste bero på något att dem ger upp.

/Bazze0
Senast redigerat av bazze0 (6 februari 2013)

Fri fart för ett fritt folk!
14 759 Inlägg
6 februari 2013
har ni bytt bussningen i lådan vid startmotor bytet?
förutsätter att dom har en bussning som alla vw alltid haft

när den blir sliten så brukar skiten fastna och då blir det som du beskriver ihop med uppbrända kablar smile

Kör fort så hinner inget hända...

27 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Growe skrev:
har ni bytt bussningen i lådan vid startmotor bytet?
förutsätter att dom har en bussning som alla vw alltid haft

när den blir sliten så brukar skiten fastna och då blir det som du beskriver ihop med uppbrända kablar smile

Okej, tack för svar! Nej inget sådant är bytt så det är ju helt klart värt att kolla upp. Vilken bussning är det mer exakt? Jävlig att byta?

Har du haft erfarenhet av att det krånglat på det viset eller?

Mvh Bazze0

Sök