Ingen kraft i motorn och känns sur, toyota celica -92

Pontus1991
15 januari 2013 · 423 Inlägg

Hej, ikväll när jag skulle starta bilen i -18 grader så lät den väldigt dovt och låg på ca 500-600rpm på tomgången, gasade man så minskade varvet och motorn ville dö. Efter temperaturen gick upp lite låg tomgången stadigt där den skulle vid ca 900rpm(låter fortfarande dovt, inte som den brukar) men den känns fortfarande sur när man gasar, och gasar man för mycket går varvet ner.
Lägger man i växel och försöker köra så tappar motorn dock all kraft och hackar o har sig.
Den gick perfekt senast sent igår kväll.

Här är en liten video där jag försöker backa ut från parkeringen:



Vad finns för möjliga fel?

Mvh Pontus

risodlarn
15 januari 2013 · 577 Inlägg

Luftmassemätare låter det onekligen som! Testa o koppla ur den, blir det inte värre så är den nog kass.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Pontus1991
15 januari 2013 · 423 Inlägg

Någon aning var den kan sitta? Jag gick ut och skruvade loss den inringade boxen och trodde att det skulle vara den men det var bara en tom låda som jag inte förstår vad den gör där?

http://i45.tinypic.com/w2imj6.jpg

OverZed
15 januari 2013 · 49 Inlägg

Sitter ingen lmm på dessa! Bara MAP-sensor wink Den tomma "boxen" som du har skruvat bort är en resonanslåda har jag för mig för att minska insugsljudet.

Pontus1991
15 januari 2013 · 423 Inlägg

OverZed skrev:
Sitter ingen lmm på dessa! Bara MAP-sensor wink Den tomma "boxen" som du har skruvat bort är en resonanslåda har jag för mig för att minska insugsljudet.

Det var som fan! vad kan det då vara? kan det vara den där MAP-sensorn?

OverZed
15 januari 2013 · 49 Inlägg

Pontus1991 skrev:

OverZed skrev:
Sitter ingen lmm på dessa! Bara MAP-sensor wink Den tomma "boxen" som du har skruvat bort är en resonanslåda har jag för mig för att minska insugsljudet.

Det var som fan! vad kan det då vara? kan det vara den där MAP-sensorn?

Nja, tvivlar på det, kan inte kolla på klippet heller tyvärr hmm står att det är ett privat klipp sad

Pontus1991
8 februari 2013 · 423 Inlägg

Kamremen var det som hade kuggat ur

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang