2574
Sök

Golf v tdi 105 drar olja från turbon

österbybruk
267 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
hej, min golf5 drar nästan 1 liter per 1000mil, allt verkar komma från turbon då tryckslangen till och från intercoolern är kladdiga invänligt av svart olja, nedre skarvmuffarna hänger det alltid en droppe under...
är detta normalt eller är turbon slut? bilen är slaviskt servad på vw verktad sen ny, har gått 17000 gubbkörda mil, 2ägare, alltid castrol longlife.
bilen går bra, ryker ej, hade bra avgasvärden på besiktingen förra året. turbon hörs endast runt 900-1200varv där den drar fint.

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

3 235 Inlägg
11 februari 2013
är ganska vanligt på turbobilar att det är lite oljigt i tryckröret. Du kan ju lossa downpipen och känna om det glappar onormalt mycket i turbon.

177 Inlägg
12 februari 2013
1L på 1000mil är ju inte onormalt på en modern bil då dom "ska" dra olja. Att det ligger olja i tryckslangarna är inte heller onormalt. Går bilen som den ska så är det inget jag skulle bry mig om.

Fri fart för ett fritt folk!
14 759 Inlägg
12 februari 2013
öppna din instruktionsbok så kommer du inse att det är under att den inte drar mer olja

skulle inte förvåna mig om det står 1l/100mil där i smile

finns inte en turbobil som är oljefri i intercooler rören och en diesel syns det tydligare på då den dyngar till oljan direkt så den är alltid svart

Kör fort så hinner inget hända...

Sök