Efter att jag förmodligen åtgärdat förra felet så dök nästa upp. Gjorde ett olje byte och såg då att returröret som går från turbon till tråget läckte som ett såll. Det var även taliban lagat med silikon.
Eftersom man dumt nog ville ha awd så är vinkelväxel ivägen vilket krånglar till allt..
Fick ett tips om att bara plocka ur turbon vilket inte är så svårt kanske utan med tidskrävande. Men läser i haynes att man måste släppa på detta rör för att få ur turbon.
kan man få ur turbon utan att släppa på detta rör och sedan montera allt? Eller är det så svårt att få dit den lilla o-ringen rakt igen så det är lättare att plocka ner vinkelväxeln?
Jag vet inte hur returen sitter på denna bil, men sitter den fastskruvad eller bara ner tryck i blocket/tråget som på en b230ft? då ska det ju bara vara att lossa skruvarna på turbon, sen flytta ner returen
Jag vet inte hur returen sitter på denna bil, men sitter den fastskruvad eller bara ner tryck i blocket/tråget som på en b230ft? då ska det ju bara vara att lossa skruvarna på turbon, sen flytta ner returen
Den sitter skruvad i turbon och nerstucken i tråget med en packning. Men läste i haynes att man måste skruva loss den från turbon för att få bort turbon
Kanske går att få bort allt i ett och sen montera allt i ett?
Den sitter skruvad i turbon och nerstucken i tråget med en packning. Men läste i haynes att man måste skruva loss den från turbon för att få bort turbon
Kanske går att få bort allt i ett och sen montera allt i ett?
Ja man måste skruva loss den från turbon, då turbon håller den kvar på plats, men det borde funka med att skruva lös den från turbon och försöka luta returen åt sidan för att sedan dra ur den ur packningen i tråget/blocket.
Lite svårt att säga från min synvinkel då jag aldrig rört en sådan motor, med det var så på en b230ft
De går att ta ut returen utan att plocka av turbon...Gjorde de föra året. Lite trångt men de går
Det gör det asså:D? Fick även tips om dubbla packningar och sen rengöra vevhusventilationen.
Men ska ringa runt lite till olika verkstäder för att se om det kan vara värt att lämna bort det. Då jag måste ha bil dagligen.
Ja de går Men som sagt va de är lite krångel
Har en arbetskamrat som tydligen tillbringat 6 år med sådana här skitjobb innan och han sa att han kan fixa de på nån timme max, annars visa han hur jag skulle göra så nu har vi en helg aktivitet