Ej kontakt med OBD i volvo V40 T4 -98

855RR
15 mars 2013 · 52 Inlägg

Hej

har idag varit på en väns jobb och fått hjälp med att felsöka min V40 T4 -98 men han kom inte in i bilen dator fick ingen kontakt och han provade med fyra olika maskiner för att avläsa men kom inte in med någon av dom?

han trodde att det kanske bara var bilia som kunde komma in med deras program så jag åkte till bilia i kungsbacka å fick tag i en kille som testade med deras avläsare men han kom inte eller in och fick någon kontakt med bilen.

Vad gör jag nu?

Mvh

darkwizard Fordonstekniker
15 mars 2013 · 1 740 Inlägg

Men suck, vilka mekar du har varit hos. Kollade dom ens säkringen?? Om ej, kolla först upp den.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
855RR
15 mars 2013 · 52 Inlägg

Aaa finns det en sådan till uttaget!?  Nej ingen kollade det faktiskt. Ska självklart kolla det imorgon.

Kanon tips! Visste inte ens att det fanns en säkring för den , men sen har jag bara haft bilen i 1 dygn med.

Tack darkwizard! Hoppas det är så simpelt.

Mvh

darkwizard Fordonstekniker
15 mars 2013 · 1 740 Inlägg

Det kan vara så simpelt, åkte själv på den minan. Det som man annars kan göra är att välja en annan modell, t.ex en 97;a eller en 99;. Då kan man med komma in.

Jobbar ju med bilar, och detta stöter man på lite då och då.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
855RR
15 mars 2013 · 52 Inlägg

Hade ju varit perfekt om det var så nu så klart.
Helt perfekt att kunna ställa sådana här frågor på ett forum och få svar från bra folk som jobbar med det. Guld värt i mina ögon.

Sen första gången jag äger en V40 T4 med. 

Mvh

grakka
16 mars 2013 · 102 Inlägg

Har ni batteriladdare på samtidigt? På jobbet använder vi AutoCom och i de flesta fallen när systemet ej svarar så hjälper det med att koppla på en batteriladdare.

855RR
16 mars 2013 · 52 Inlägg

Nej det hade vi inte!

ska absolut kolla på detta igen, riktigt bra tips! Synd inte dom visste det igår som jag var hos.

Tack grakka!

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang