Toyota Carina -95 3s-fe

Azith
29 mars 2013 · 72 Inlägg

Min Toyota Carina -95 Laddar inte. Jag köpe en ny generator oh bytte den, samtidigt som jag bytte säkring också. Den laddade fint i ca 20min sen slutade den igen.
Det konstiga är att nästan ingen elektronik funkar heller när bilen inte laddar. Nu har jag gått runt med multimeter och kollat alla säkringar men det verkar som att alla är hela. Vad ska jag kolla härnäst? Vad kan de bero på?

Audi A6 2.4 v6 "Lyxlimpan" (2005)
Volvo s80II 2.0f Summum "Glidaren" (2008)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 mars 2013 · 17 554 Inlägg

Azith skrev:
Min Toyota Carina -95 Laddar inte. Jag köpe en ny generator oh bytte den, samtidigt som jag bytte säkring också. Den laddade fint i ca 20min sen slutade den igen.
Det konstiga är att nästan ingen elektronik funkar heller när bilen inte laddar. Nu har jag gått runt med multimeter och kollat alla säkringar men det verkar som att alla är hela. Vad ska jag kolla härnäst? Vad kan de bero på?

Är polerna runt batteriet ärgade eller dåliga i allmänhet så ger det mycket fel. Kolla även att kablar från generator är ok. Rengör vid tveksamhet. Om en ny generator laddar men inte får kontakt med batteriet kommer den efter några minuter att lägga av... Hoppas så inte är fallet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang