Ar hittar man tuning delar till audi a6 avant?

johnik
19 oktober 2015 · 393 Inlägg

tjenare jag har setat och letat efter tuningdelar till min audi a6 2.6l v6 avant quattro 1997 alltså en ABC motor.
det är skit svårt och hitta några delar till denna bil.. det finns mycke styling och lulull men fan inge tuning tongue såsom andra kamaxlar, annat insug eller spjällhus osv..

vet ni nån bra sida? kommentera gärna och berätta era erfarenheter inom detta !

_Ekholm_
19 oktober 2015 · 44 Inlägg

Verkar vara svårt till den bilen. Har själv letat efter lite saker som bl.a. Bodykit delar mm. Finns lite på några sidor men vissa sidor är till A6 Avant 97-01 sen 04-08. Jag har 02-04ans modell. Visserligen samma som åren innan som bara är facelift modellen. Men allt går ju inte välja från -00a till min. Och vissa saker finns inte alls, på någon sida finns inte tex rs grillen till min/våran bil. Men den finns till A4 bl.a. 
Samma gäller sånt som ska passa Quattro. Tex coilovers. Vissa har inte till Quattron. Andra har men inte vad jag letat efter. Finns alltså vissa ensataka till hyfsat pris mm. Men finns Inga eller dåligt med alternativ då.
Så  bil modellen är allmänt svårt hitta till och det som finns är väldigt lite välja bland.
Har du kollat utländska sidor?

Sluta läs min signatur, Den är min!!
it_mutt Avstängd
19 oktober 2015 · 10 388 Inlägg

ekholm_ skrev:
Verkar vara svårt till den bilen. Har själv letat efter lite saker som bl.a. Bodykit delar mm. Finns lite på några sidor men vissa sidor är till A6 Avant 97-01 sen 04-08. Jag har 02-04ans modell. Visserligen samma som åren innan som bara är facelift modellen. Men allt går ju inte välja från -00a till min. Och vissa saker finns inte alls, på någon sida finns inte tex rs grillen till min/våran bil. Men den finns till A4 bl.a. 
Samma gäller sånt som ska passa Quattro. Tex coilovers. Vissa har inte till Quattron. Andra har men inte vad jag letat efter. Finns alltså vissa ensataka till hyfsat pris mm. Men finns Inga eller dåligt med alternativ då.
Så  bil modellen är allmänt svårt hitta till och det som finns är väldigt lite välja bland.
Har du kollat utländska sidor?

Fast, du och TS pratar om olika bilar. En 2.6a innebär en c4.

- - - - - - - -

Till TS; Bilen börjar bli gammal. Jag hade nog kollat runt på de mer Audispecifika sidorna som finns för eventuella tips.

- - Edit - -

Sidorna = forum

Senast redigerat av it_mutt (19 oktober 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
saab_sonett Handledare
19 oktober 2015 · 1 481 Inlägg

johnik skrev:
tjenare jag har setat och letat efter tuningdelar till min audi a6 2.6l v6 avant quattro 1997 alltså en ABC motor.
det är skit svårt och hitta några delar till denna bil.. det finns mycke styling och lulull men fan inge tuning tongue såsom andra kamaxlar, annat insug eller spjällhus osv..

vet ni nån bra sida? kommentera gärna och berätta era erfarenheter inom detta !

http://www.tij-power.com/index.php?cPat … 2835_63147

_Ekholm_
19 oktober 2015 · 44 Inlägg

it_mutt skrev:

ekholm_ skrev:
Verkar vara svårt till den bilen. Har själv letat efter lite saker som bl.a. Bodykit delar mm. Finns lite på några sidor men vissa sidor är till A6 Avant 97-01 sen 04-08. Jag har 02-04ans modell. Visserligen samma som åren innan som bara är facelift modellen. Men allt går ju inte välja från -00a till min. Och vissa saker finns inte alls, på någon sida finns inte tex rs grillen till min/våran bil. Men den finns till A4 bl.a. 
Samma gäller sånt som ska passa Quattro. Tex coilovers. Vissa har inte till Quattron. Andra har men inte vad jag letat efter. Finns alltså vissa ensataka till hyfsat pris mm. Men finns Inga eller dåligt med alternativ då.
Så  bil modellen är allmänt svårt hitta till och det som finns är väldigt lite välja bland.
Har du kollat utländska sidor?

Fast, du och TS pratar om olika bilar. En 2.6a innebär en c4.

- - - - - - - -

Till TS; Bilen börjar bli gammal. Jag hade nog kollat runt på de mer Audispecifika sidorna som finns för eventuella tips.

- - Edit - -

Sidorna = forum

Jo jag vet. Menar just rent allmänt att det är dåligt till äldre Audi. Beroende på motor. 1.8t tex är lättare hitta till och inte Quattro modell. För tycker själv det är dåligt med saker

Sluta läs min signatur, Den är min!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang