"av-gubba" en v70 - 01

Psten
15 maj 2019 · 4 Inlägg

Tjena! Har en gammal röd v70n som jag tänkte göra lite mindre gubbig. Hade tänkt lacka dörrlisterna i samma rödfärg som resten av bilen, fixa en takvinge, tona rutor, ny grill och byta interiörlister från trä till antingen ALU eller samma rödfärg där som ute.
Det är väl mest interiörlist era jag har lite funderingar över.. Vad tror ni blir snyggast? ALU är ju säkert kort men tror ändå rött kan se lite sportigt ut!

Senast redigerat av Psten (17 maj 2019)

torsen
16 maj 2019 · 7 233 Inlägg

Redigerat. Kom igen nu...
Mvh mod

Skitungen
16 maj 2019 · 199 Inlägg

Psten skrev:
Tjena! Har en gammal röd v70n som jag tänkte göra lite mindre gubbig. Hade tänkt lacka dörrlisterna i samma rödfärg, fixa en takvinge, tona rutor, ny grill och byta interiörlister från trä till antingen ALU eller samma rödfärg där som ute.
Det är väl mest interiörlist era jag har lite funderingar över.. Vad tror ni blir snyggast? ALU är ju säkert kort men tror ändå rött kan se lite sportigt ut!

Det kan nog bli rätt snyggt med rött! Lycka till

Djo
16 maj 2019 · 10 157 Inlägg

Trä är det snyggaste det ger ju lyxkänsla jag krämma in allt trä det gick och hitta smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Psten
17 maj 2019 · 4 Inlägg

Djo skrev:
Trä är det snyggaste det ger ju lyxkänsla jag krämma in allt trä det gick och hitta smile

Inte i detta fall tycker jag, någon ful röd-brun träimitation..
Tror jag börjar med att foliera interiörlister röda så kan man slita bort om det blir fult

Psten
17 maj 2019 · 4 Inlägg

Vad tror vi man skulle haft för grill? Kikat lite på xc grill med snedribban.

Skitungen
17 maj 2019 · 199 Inlägg

Psten skrev:
Vad tror vi man skulle haft för grill? Kikat lite på xc grill med snedribban.

Ja, det ska vara svart XC grill så blir det snyggast tycker jag.  Passar nog bra till den röda färgen på bilen.

Psten
17 maj 2019 · 4 Inlägg

Skitungen skrev:

Psten skrev:
Vad tror vi man skulle haft för grill? Kikat lite på xc grill med snedribban.

Ja, det ska vara svart XC grill så blir det snyggast tycker jag.  Passar nog bra till den röda färgen på bilen.

Helsvart? Inte den med cromad ram och snedribba? Är rädd att det blir för tomt typ hehe

Skitungen
17 maj 2019 · 199 Inlägg

Psten skrev:

Skitungen skrev:

Psten skrev:
Vad tror vi man skulle haft för grill? Kikat lite på xc grill med snedribban.

Ja, det ska vara svart XC grill så blir det snyggast tycker jag.  Passar nog bra till den röda färgen på bilen.

Helsvart? Inte den med cromad ram och snedribba? Är rädd att det blir för tomt typ hehe

Du får välja själv, antingen allt i svart eller svart grill med kromad ram. Tycker båda är snygga, men själv gillar jag nog när man lackar hela grillen och ramen svart mest tror jag, men det är din bil så du bestämmer! smile

NIzmO Ollikkala Racing
18 maj 2019 · 1 724 Inlägg

Att lacka listerna i bilen blir nog lite väl långt tillbaka i "av-gubbningsprocessen" , kommer se väldigt "fjortis" ut istället.
Alu är snyggt och stilrent.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
zzr94092
19 maj 2019 · 4 385 Inlägg

Håller med ,jag hade "trälister" men bytte ut dom mot silver...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang