Jag skulle misstänka Porsche om du lägger en del mil på den under dom 3 åren. Iom att den gått betydligt längre så blir det svårare och svårare att få folk att betala såna pengar för en bil som gått så långt och är så gammal.
Naturligtvis finns det undantag. Men en generell regel är att en bil halveras i värde på tre år. Oavsett om den är ny eller begagnad. OBS, det är en grov uppskattning, men som man kommer ganska långt på.
Jag skulle tro att Porschen tappar mest. Vem vill betala över 300K för en bil som gått över 20K mil? Med svindyra resevdelar? Och ännu dyrare försäkring? Som dessutom är en "familjebil"
Tror dock du får mer och defenitivt en mer speciell bil för pengarna med porschen.
Men jag har inget att basera detta på, ren gissning:)
Jag skulle tro att Porschen tappar mest. Vem vill betala över 300K för en bil som gått över 20K mil? Med svindyra resevdelar? Och ännu dyrare försäkring? Som dessutom är en "familjebil"
Tror dock du får mer och defenitivt en mer speciell bil för pengarna med porschen.
Men jag har inget att basera detta på, ren gissning:)
Nja porschen håller sitt värde rätt bra även vid högmilade exempel. Sålänge de inte är en cayenne så lär han inte mer än 30% på 5år
Jag skulle tro att Porschen tappar mest. Vem vill betala över 300K för en bil som gått över 20K mil? Med svindyra resevdelar? Och ännu dyrare försäkring? Som dessutom är en "familjebil"
Tror dock du får mer och defenitivt en mer speciell bil för pengarna med porschen.
Men jag har inget att basera detta på, ren gissning:)
Nja porschen håller sitt värde rätt bra även vid högmilade exempel. Sålänge de inte är en cayenne så lär han inte mer än 30% på 5år
Jag tänkte att eftersom "familje suven" Cayenne tappar så mycket så borde även "familje sedanen" Panamera tappa lika mycket om inte ännu mer då Suvar är betydligt mer populära idag än sedaner. Cayennen bör väll dessutom vara mer praktisk om man vill dra släp eller sjösätta sin båt etc.
Men som sagt, ren gissning från min sida. Så har du siffror på ditt påstående så bör nog TS ta med det i sitt val av bil istället:)
Jag skulle tro att Porschen tappar mest. Vem vill betala över 300K för en bil som gått över 20K mil? Med svindyra resevdelar? Och ännu dyrare försäkring? Som dessutom är en "familjebil"
Tror dock du får mer och defenitivt en mer speciell bil för pengarna med porschen.
Men jag har inget att basera detta på, ren gissning:)
Nja porschen håller sitt värde rätt bra även vid högmilade exempel. Sålänge de inte är en cayenne så lär han inte mer än 30% på 5år
Jag tänkte att eftersom "familje suven" Cayenne tappar så mycket så borde även "familje sedanen" Panamera tappa lika mycket om inte ännu mer då Suvar är betydligt mer populära idag än sedaner. Cayennen bör väll dessutom vara mer praktisk om man vill dra släp eller sjösätta sin båt etc.
Men som sagt, ren gissning från min sida. Så har du siffror på ditt påstående så bör nog TS ta med det i sitt val av bil istället:)
Populär bil men har stigman som fotbollsmamma bil vilket har gjort att den har förlorat värde snabbt.
jämnför liknande cayeenes och 996 eller 911or så märker du värdeminskningskillnaerna