Shailey
14 augusti 2020
· 37 Inlägg
Min octavia rs -04 gör likadant. Jag har testat byta magnetventil (n75), kollat över efter läckage, bytt några vakuumslangar och annat men inget har hjälpt. Jag tror och har dratt en vild chansning att nåt ger felvärde när bilen är kall och drf arbetar inte turbon som den ska..
Jag har den välkända koden 17705 (men jag har slutat bry mig om den då jag typ testat nästan alla problemlösningar påt o inget hjälper), jag har även en felkod för SAI:en ( secondary air injection-system, minns ej vilken kod). Kan det vara så att pga en felande SAI så lider turbon av det? SAI:en arbetar väl endast när bilen är kall för att få bra avgasvärde eller vad det nu är
Om man tar bort SAI:en helt eller byter ut den så kanske det blir bättre.. Jag är dock van nu vid att alltid starta om bilen nån minut efter start haha, och ibland efter en stund igen ifall turbon bråkar extra mycket, men annars går bilen bra liksom!
Jag kan tillägga att ifall jag inte startar om bilen nå minuter efter start så dyker felkoderna upp, men om jag startar om så är det lugnt! Min bil är också optimerad, om det nu spelar roll vet jag ej..
Senast redigerat av Shailey (15 augusti 2020)