945 bakaxel sne

945ltt0
22 juni 2021 · 19 Inlägg

Tjena, tänkte kolla med er om det är någon som kanske vet varför min bakaxel är förskjuten 2-3 cm till vänster. Det enda jag gjort med bakaxeln är att jag rev ner den när jag skulle svetsa diffen så då rev jag ner hela diffklumpen. Efter det så skulle jag byta däck men dom passade inte eller 1 passade inte, högerdäcket slog i innerskärmen.

Marcus_89 Biltokig elektriker
22 juni 2021 · 3 352 Inlägg

Är bilen sänkt så behöver du ett justerbart/kortare panhardstag smile

Lucif3r
22 juni 2021 · 2 208 Inlägg

Fast vid sänkning förskjuts axeln åt höger. Höjer man bilen så förskjuts den däremot åt vänster.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juni 2021 · 14 041 Inlägg

945_bygge skrev:
Tjena, tänkte kolla med er om det är någon som kanske vet varför min bakaxel är förskjuten 2-3 cm till vänster. Det enda jag gjort med bakaxeln är att jag rev ner den när jag skulle svetsa diffen så då rev jag ner hela diffklumpen. Efter det så skulle jag byta däck men dom passade inte eller 1 passade inte, högerdäcket slog i innerskärmen.

Om det blev efter att du rivit ner bakaxeln och satt tillbaks den så kanske du satt dit den fel. Ta ett kort och visa oss hur det ser ut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zzr94092
22 juni 2021 · 4 385 Inlägg

Hur ska man lyckas sätta bakaxeln "fel"?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang