Tja Garaget medlemmarna! Nu blir det renovering och ombyggnad av min Toyota Supra MK3 med 1JZ-GTE som ska reggas och bli topp-skick med bättre/original delar. Målet är att få bilen så perfekt som det bara går och lägga mycket tid och pengar på den!
Nu blir det renovering och ombyggnad av min Toyota Supra MK3 med 1JZ-GTE som ska reggas och bli topp-skick med bättre/original delar.
Målet är att få bilen så perfekt som det bara går och lägga mycket tid och pengar på den!
Detta är ett projekt som kommer ha två stadier från att vara original topp-skick till nästa vinter byggas på med lite värre delar som singel-turbo och invändiga komponenter som kammar/stakar/kolvar, mm.
Siktar mot denna vinter original 300hk ungefär och nästa vinter 600-700hk.
Hela bilen ska lackas invändigt i motorutrymmet och hellack på utsidan. helrenovering av inredning och utbyte av färg/skinn.
Hoppas detta blir ett lärorikt projekt och hoppa många finner intresset för hänga på!
Nu har det varit ett tag sen jag gjort ett inlägg då jag har haft mycket annat o göra med lastbilen men nu är motorn ur bilen!
Mycket skumma saker man hittar, som motorfästen som är Värre än epa-lösning.
Elen är ett rent utsagt ett fågelbo, Så kan luta mot ett nytt sprut men beror på vad man kan göra åt allt.
Nu så ska bara motorn på stativet sen kan man börja riva mer där, ska även börja rensa i motorutrymmet då jag ska ta bort allt onödigt och göra det med cleant!
Kommer mer uppdateringar snart kanske imorgon kväll!
Allt verkar vara i sin ordning, dock såg vi att det läcker olja från ventiltätningarna på 3 stället, Därav poffar den vit rök men det får bli nästa vinters projekt när motorn ska trimmas nu får de bli en katt så den ryker lite mindre.
Men turbos såg bra ut och kammarna såg super fina ut.
Nu är det bara att börja ta ut skit ur motorutrymmet så man kan börja spola rent och slipa ner allt!
Sorry för lite dåligt med uppdates, men nu kommer lite mer info och saker som hänt. Införskaffade ett MAXXECU Street istället för kunna styra lite mer saker, samt börjar riva ner toppen nu för att sätta i ARP Bultar i toppen och ny packning. Blir även byta ventiltätningarna i toppen för 3 st hade lite läckage. Så lika bra och byta ut alla när man ändå håller på!
Så kommer mer updates när toppen är av och när vi tar bort fjädrarna och ser hur allt ser ut! Om något är dåligt så blir det bara utbytt till värre saker! Hoppas på 500-600WHP iallafall med denna setup. PS kom på att jag ska även byta ut till en Billet kamrem Spännare? Den Lilla biten som sitter med spännarn. vet inte exakt vad den heter men ni fattar nog!
Tjenixsen från mörkret! Men nu gör vi det lite ljusare!
Mycket som hänt, mycket har införskaffats! Motor börjar komma ihop efter toppen åtgärdas och bytt ventil tätningar och tittat över allt! Börjat hålla på med motorutrymmet oxå så blir nog göra klart och lacka i helgen!
Samt har jag polerat insuget, köpt Nuke Fuelrail, 1200cc bosch spridare, VAG spolar, m.m.
Här har ni lite bilder ska även bli bättre på lägga upp här! Lägger även upp på insta: 1JZ_Lie