6733
Sök

Kör ni mer när bränslepriset är billigare?

3 486 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
I så många år så har man läst att det är bra när bränslepriset är högt så kör man mindre.

själv kör jag varken mer eller mindre bara för att bränslepriset är cirka 15kr/L mot 20kr+/L.

När priset var högt så drog man in på annat onödigt.  Tycker 15kr/L är lagom, vad tycker ni?

720 Inlägg
för 1 timme sedan
5 kr litern är rimligt
jag kör verkan mer eller mindre hur än priset är, ska man köra så ska man köra

3 978 Inlägg
för 1 timme sedan
Jag har inte mätt, men är riktigt säker på att det är lika långt till jobbet och affären  oavsett.
Smärtgränsen för onödigt åkande och onödigt törstig bil nåddes på 90talet.
Senast redigerat av Mossan1 (för 1 timme sedan)

5 948 Inlägg
för 1 timme sedan
Jag kör exakt lika mycket med exakt lika bränslesnåla/törstiga bilar nu som då när dieseln var uppe i 27kr/L.

Kör det jag måste (pendlar 4mil enkel väg mån-fre) och nöjeskör några enstaka mil per år när man har tid över oavsett vad bränslet kostar.

Håller med att 15kr/L känns lagom, nog dyrt för att hålla sig till bränslesnål bruksbil men tillräckligt billigt för att slippa oroa sig att få bilen  slangad.

3 242 Inlägg
för 1 timme sedan
Ptja, högre bränslepriser går ju ut över typ allt som behöver transporteras, så de får gärna hålla sig kring 15kr.

Som svar på frågan - nej, jag kör inte mer.
Har inte tid att nöjesåka nu för tiden, men jag uppskattar att ha lite mer pengar till övers.

* Voff voff *
11 178 Inlägg
för 1 timme sedan
Exakt som Mossan1 skriver. Det blir inte kortare eller längre till jobbet eller affären utifrån bränslepriset, så ingen som helst skillnad för min del.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök