7283
Sök

Lack på undersida bil

563 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#1
Hej,

En firma kommer att sandblästra min P1800 om en vecka och sen lägger de en epoxiprimer på hela bilen.

Men hur hade ni gjort efter det gällande undersidan av bilen;
Hade ni målat en lackfärg i bilens kulör?
Lagt tectyl ovanpå epoxiprimern?
Andra förslag?

När bilen lämnade fabriken så var undersidan i en brun kulör med tjock tectylmassa på det.

Nu gäller mina funderingar endast undersidan, dvs skärmar, dörrar, tak och annat kommer senare smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5503/5503-ba1bcd4e4434439d48600d2270d9ef14.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5503/5503-693c0b74d6043486433f0de3336a0ab8.jpg
Senast redigerat av MawE (för 1 timme sedan)

/Martin

Fri fart för ett fritt folk!
15 197 Inlägg
för 1 timme sedan
#2
Epoxin är mega bra.. men MÅSTE övermålas.  så måla den i någon färg.. sen tycker jag man ska ha något mer skydd än så.
för hur fin bil man än har så kommer inte stenar och sånt bry sig om det och helt enkelt göra stenskott i lacken.. och då får man rost endå tillslut.

så täckmåla bilen på undersidan och lägg sen på valfritt rostskydd som stämmer in med vad man gjorde förr om man vill ha den som från fabrik.   är det inte en bil som ska ställas ut så välj bästa möjliga rostskyddet istället.   det har hänt lite sen dom där var nya..

Kör fort så hinner inget hända...


Sök